استراتژی سئو امروز من قصد دارم به شما یک استراتژی بسیار موثر SEO برای 2019 را آموزش دهم که در حقیقت، اخیرا از این مراحل دقیق به رتبه 1 در Google برای ” SEO” استفاده کردم.
استراتژی سئو جستجوگر 9 مرحله ای برای سئو 2019
استراتژی سئو شامل 9 مرحله زیر است که در مورد هر کدام از آنها به طور مفصل صحبت خواهیم کرد.
مرحله ۱: کلید واژه “فرصت” را پیدا کنید؛
مرحله ۲: صفحه اول گوگل را آنالیز کنید؛
مرحله ۳: ایجاد چیزی متفاوت … یا بهتر؛
مرحله ۴: افزودن قلاب؛
مرحله ۵: بهینه سازی برای سئو داخلی؛
مرحله ۶: بهینه سازی برای قصد کاربر؛
مرحله ۷: محتوا را کاری کنید که بسیار عالی به نظر برسد؛
مرحله ۸: ساخت لینک به صفحه شما؛
مرحله ۹: محتوا را بهبود ببخشید و به روز رسانی کنید؛
استراتژی سئو مرحله یکم: کلید واژه “فرصت” را پیدا کنید.
در این نوشته شما با ۹ گام استراتژی سئو یاد میگیرید که بتوانید رتبههای نخست نتایج گوگل را بدست آورید.
(keyword opportunity) را کلیدواژه فرصت را میتوان معنی کرد
وقتی کلید واژهای را سرچ میکنیم همان ابتدای صفحه گوگل نتایج را نشان نمیدهد، بلکه گوگل چیزهایی را به نتایج جستجو اضافه میکند.
به عنوان مثال، به کلید واژه “SEO Tools” نگاه کنید:
شما در بالای صفحه تبلیغات دارید، گوگل ادز یا همان ادوردز قدیم:
فیچر اسنیپتها را نمایش میدهد:
و جعبهای که سوالات مردم را نشان میدهد:
بعد گذراندن این چیزها سپس به نتایج جستجو میرسیم:
به همین دلیل است بهتر است در این نوع استراتژی سئو که بر روی کلید واژههای فرصت تمرکز کنید.
“کلمات کلیدی فرصت” کلمات کلیدی با نرخ کلیک ارگانیک (CTR) بالا هستند.
یک مثال بزنیم که مطلب برای شما جا بیفتد:
من اخیرا یک پست بهینه شده در برای “SEO Audit” ایجاد کردم:
و SEO Audit یک کلید واژه فرصت است.
مطمئنا تبلیغاتی هم برای این کلیدواژه وجود دارد(گوگل ادز):
اما این واقعا یک چیز خوب است.
(تبلیغات بیشتر = قصد تجاری بالاتر)
به غیر از تبلیغات، افراد زیادی از نتایج ارگانیک منحرف نمیشوند:
شما همچنین میتوانید CTR ارگانیک را با Ahrefs برآورد کنید.
به عنوان مثال، وقتی “Audit SEO” را در”Ahrefs“وارد کردم، می گوید ۶۱ درصد از جستجوگران بر روی نتیجه کلیک میکنند.
در گام اول در مورد استراتژی سئو صحبت کردیم که کلیدواژه فرصت را پیدا کنیم… در ادامه استراتژی سئو میرسیم:
استراتژی سئومرحله دوم: صفحه اول گوگل را آنالیز کنید
خب، کلید واژه فرصت را پیدا کردید.
اکنون زمان آن است که ببینیم چه چیزی برای این کلمه کلیدی کار میکند.
برای انجام این کار، فقط کلید واژه خود را به Google وارد کنید
برای مثال، صفحه اول «ابزارهای SEO» با لیست ابزارهای موجود پر شده است:
بنابراین متوجه میشویم که تعداد زیادی از محتواهای رتبه دار در گوگل شامل لیستهای ابزارهاست.
به مرحله سوم استراتژی سئو در سال ۲۰۱۹ میرویم.
استراتژی سئو مرحله سوم: ایجاد چیزی متفاوت … یا بهتر
هنگامی که میخواهید محتوا تولید کنید شما دو گزینه دارید:
گزینه ۱: شما میتوانید چیزی متفاوت ایجاد کنید.
گزینه ۲: شما میتوانید چیزی بهتر ایجاد کنید.
چگونه؟
متفاوت
گاهی اوقات شما میخواهید چیزی بزرگتر و بهتر از چیزی که وجود دارد؛ ایجاد کنید.
(معروف به تکنیک آسمان خراش)
مقاله مرتبط تکنیک آسمان خراش در سئو سایت برای افزایش ترافیک سایت تا 652% در 7 روز (کیس استادی)
اما گاهی اوقات بهتر است محتوا کاملا متفاوت باشد
چرا؟
از آنجا که محتوای شما برجسته میشود.
مثلا:
چند ماه پیش محتوایی بهینه شده برای کلمه کلیدی “Mobile SEO” نوشتم
و متوجه شدم که صفحه اول گوگل با پستهای لیستی پر شده است، مانند: “X راه برای بهینه سازی نسخه موبایل سایتتان”
اکنون:
من میتوانستم یک لیست بزرگتر مانند: “۱۵۰ راه برای بهینه سازی نسخه مویایل سایت شما” ایجاد کنم.
اما این هیچ معنایی ندارد
در عوض، من چیزی کاملا متفاوت ایجاد کردم.
به طور خاص، من راهنمای نهایی برای بهینه سازی تلفن همراه را منتشر کردم.
و از آنجا که محتویات من متفاوت بود برجسته شده و هزاران بار به اشتراک گذاشته شد.
و کامنتها:
و مهمتر از همه، لینکها:
حالا در ادامه این استراتژی سئو در سال ۲۰۱۹ به ادامه گزینه بهتر برویم:
بهتر
این بسیار ساده تر است.
همه چیزهایی که باید انجام دهید این است که آنچه را که در حال کار است را بیابید…
و در این استراتژی سئو چیزی را منتشر کنید که بهتر است
مثلا:
در حالی که من متوجه شدم که اکثر محتواها در مورد “ابزارهای SEO” تنها ۱۰-۲۰ ابزار را ذکر کردهاند.
و من میدانستم که انتشار یک لیست دیگر از ۲۰ ابزار کاربرد ندارد.
بنابراین تصمیم گرفتم یک لیست از ۱۸۸ ابزار سئو را ایجاد کنم.
در حقیقت، اکنون این مطلب در رتبه ۳ برای کلید واژه “ابزارهای SEO” رتبه بندی شده است:
استراتژی سئو مرحله چهارم: افزودن قلاب
در اینجا معاملهای است:
اگر میخواهید از استراتژی سئو در سال ۲۰۱۹ رتبه بگیرید، به بک لینک نیاز دارید.
سوال:
اولا شما باید چگونگی لینک به محتوا در صنعت خود را بیابید.
(“قلاب”)
سپس، آن قلاب را در محتوا خود قرار دهید.
مثلا:
سال گذشته متوجه شدم که بیشتر وبلاگ نویسان درباره جستجوی صوتی نوشتند.
هنگامی که مردم در مورد جستجوی صوتی نوشتند، آنها به محتوایی که آمار و اطلاعات داشت لینک داده بودند.
بنابراین تصمیم گرفتم یک مطالعه جستجوی صوتی انجام دهم که با آمار ارائه شده است:
و این جواب داد…
تا به امروز، این پست ۸۴۸ تا لینک گرفته است.
و ۹۰٪ از این لینکها به یک امار پست من استناد کرده است.
اطلاعات تنها یک نوع از قلاب است که میتوانید برای لینک گرفتن به محتوای خود استفاده کنید.
در اینجا ۳ قلاب دیگر وجود دارد که در حال حاضر عالی کار میکنند:
قلابهای موجود در استراتژی سئو در سال ۲۰۱۹ را بررسی میکنیم:
الف) رویکردهای جدید و استراتژی
در مورد آن فکر کنید:
وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران چه چیزی را دوست دارند؟
چیزهای جدید!
و اگر شما چیزی جدید ایجاد کنید، شما خودتان قلاب دارید.
به عنوان مثال، چند سال پیش، من عبارت “Guestographics” را ذکر کردم.
این یک استراتژی جدید بود که هیچ کس نمیدانست.
و از آنجا که Guestographics جدید بود (و یک نام منحصر به فرد)، ۱۲۰۰ نفر به پست من تا به حال لینک دادند:
ب) راهنماهای کامل
هنگامی که شما یک راهنمای کامل منتشر میکنید، راهنمایتان قلاب است
من با یک مثال توضیح خواهم داد…
چند سال بعد من مطلب Link Building: The Definitive Guide را منتشر کردم.
این راهنمای کامل برای لینک سازی است
هر بار که یک وبلاگ نویسی بخواهد درباره “لینک بیلدینگ” مطلبی بنویسد، اما آنها مطلب کافی برای پوشش کل موضوع ندارند. بنابراین آنها به راهنمای من به عنوان راهی برای یادگیری بیشتر مخاطبان خود و ارجاع، نیاز دارند و لینک میدهند.
تا اینجا ۴ مرحله استراتژی سئو در مورد چگونه نوشتن و تنظیم را یاد گرفتیم… اکنون ادامه استراتژی سئو را بررسی کنیم:
استراتژی سئو مرحله پنجم: بهینه سازی برای on page seo
این مرحله همه چیز در مورد بهینه سازی کلمات کلیدی محتوای شما برای سئو است.
و در اینجا سه استراتژی سئو On page seo رو باهم بررسی میکنیم که نسبت به بقیه کارآمدتر هستند:
۱- لینک داخلی
بله، لینک داخلی هنوز هم کار میکند
اما شما باید این کار را درست انجام دهید.
به طور خاص، میخواهید از صفحات با اعتبار بالا به صفحاتی که نیاز به اعتبار دارند لینک دهید.
برای مثال، من Google Search Console: The Definitive را در اوایل این سال منتشر کردم
بنابراین یک صفحه در سایتم با اعتبار بالا پیدا کردم …
به از آن صفحه به راهنمایی که نوشتم لینک دادم
ساده
کوتاه، URL های غنی از کلمات کلیدی
تجزیه و تحلیل ما از ۱ میلیون نتایج جستجو گوگل چیزی است که بسیاری از مردم را شگفت زده کرد:
URL های کوتاه آدرسهای طولانی را خراب میکنند
به همین دلیل من URL های خود را فقط کلمه کلیدی خودم قرار میدهم …
یا کلید واژه هدف من به همراه یک کلمه دیگر:
در هر صورت کار میکند
۲- سئو مفهومی
سرانجام، محتوایم را برای سئوی معنایی بهینه سازی میکنم.
به عبارت دیگر:
من واژههایی را پیدا میکنم که مربوط به کلمه کلیدی مورد نظرم هستند.
سپس، از این اصطلاحات در محتوا استفاده میکنم.
در اینجا مواردی وجود دارد:
اول، کلید واژه خود را به Google Images پاپ کنید.
و گوگل به شما کلمات و عباراتی که به آن موضوع نزدیک است را میدهد
دوم، کلمه کلیدی مشابه را در جستجوی معموای گوگل تایپ کنید. و به بخش “جستجو مربوط به …” بروید. “Searches related to…”
در نهایت، برخی از این اصطلاحات را به محتوای خود اضافه کنید
استراتژی سئو مرحله ششم: بهینه سازی برای قصد کاربر
به عبارت دیگر: تکنیک آسمان خراش
من به شما نشان میدهم که چگونه این کار با یک مثال سریع انجام میشود.
چند سال پیش یک پست درباره ترافیک بیشتر به سایت نوشتم
خوب انجام شد
اما هرگز در ۵ رتبه اول نبود
و هنگامی که من اولین صفحه گوگل را تجزیه و تحلیل کردم، متوجه شدم که چرا:
صفحه من کاربر را ارضا نمیکرد
اما پست من به آنها یک فرآیند سطح بالا داد.
بنابراین محتوا را بازنویسی کردهام تا با این مطابق میل مخاطب باشد.
به طور خاص، فرایندم را به یک لیست تبدیل کردم:
و اکنون که محتوا من با میل مخاطب منطبق است، در رتبه ۳ برای کلمه کلیدی مورد نظر من رتبه بندی میشود:
که منجر به افزایش ۷۰٫۴۳٪ در ترافیک ارگانیک نسبت به نسخه قدیمی پست شد:
استراتژی سئو مرحله هفتم: محتوا را کاری کنید که بسیار عالی به نظر برسد
طراحی، بخش غالب بخش بازاریابی محتوا است.
شما اگر بهترین مطالب را تا کنون نوشته باشید
اما اگر مثل این به نظر برسد…
… این کار نمیکند
به همین دلیل من مقدار زیادی وقت و پول را به طراحی محتوا سرمایه گذاری میکنم.
به عنوان مثال، احتمالا یکی از راهنماییهای من را دیدهاید:
این راهنماها ۱۰۰٪ از ابتدا طراحی و کدگذاری شدهاند.
(که باعث میشود آنها فوق العاده گران قیمت باشند)
در واقع، در اینجا چند نوع محتوای بصری داریم:
نمودارها و گرافها
این کار خیلی خوب است که من سعی میکنم حداقل یک نمودار در هر پست داشته باشم.
چرا؟
از آنجا که با آن اطلاعات را آسان درک میکنید
تصاویر و اسکرین شات
ممکن است متوجه شده باشید که من تعداد زیادی اسکرین شات در هر پست استفاده میکنم.
در واقع، این پست ۷۸ اسکرین شات دارد:
من فقط از تصاویر برای استفاده از تصاویر استفاده نمیکنم.
من فقط از آنها استفاده میکنم، اگر به کسی کمک میکند گام خاصی را اجرا کند.
به عنوان مثال، این تصاویر ۲ مرحله را از این راهنما حذف می کند:
گرافیک و تصویرسازی
گرافیک و تصویرسازی نوعی از نمودارها هستند.
اما به جای تصویرسازی دادهها، مفاهیم را تصویرسازی میکنند.
اینها نباید فانتزی باشند
به عنوان مثال، در این پست من توضیح میدهم که چگونه تمام ۴ نسخه سایت شما باید به همان آدرس URL هدایت شوند:
بنابراین طراح ما بصری ساده ای ایجاد کرد که این مفهوم را آسان درک میکند.
استراتژی سئو مرحله هشتم : ساخت لینک به صفحه شما
اکنون وقت آن است که به طور فعال لینکهایی را برای محتوایتان ایجاد کنید.
به طور خاص، به ۳ استراتژی ساخت لینک اشاره میکنید که در حال حاضر عالی کار میکنند.
لینک بیلدینگ لینکهای شکسته
در اینجا یک لینک شکسته در سایت دیگران پیدا میکنید …
… و مطالب خود را به عنوان یک جایگزین ارائه دهید.
به عنوان مثال، این یک ایمیل تبلیغاتی است که من به یک وبلاگ نویس در بازاریابی ارسال کردم:
همان اول از او نمیخواهیم که به ما لینک بدهد، مشکل مطلب و لینک او را اعلام میکنیم و او را راهنمایی میکنیم
و از آنجا که قبل از درخواست هر چیزی به شخصی کمک کردم، خوشحال میشوند که لینک من را اضافه کنند:
تجزیه و تحلیل رقبا
این استراتژی قدیمی است.
اما هنوز هم کار میکند
اول کسانی که برای کلمه کلیدی شما رتبه دارند را پیدا کنید.
به عنوان مثال، من سعی میکنم رتبه بندی برای کلمه کلیدی “SEO Audit” را پیدا کنم
بنابراین من این نتیجه را از صفحه اول گرفتم …
و به لینکهای آنها نگاه کنید.
من میبینم که این صفحه دارای لینک از ۱۶۰ دامنه است:
بنابراین من حداقل تعداد کمی از لینکهای مشابه را باید بدست اورم
برای انجام این کار، من یک به یک لینکها را بررسی میکنم
و صفحاتی را پیدا کنید که لینک شما بتواند ارزشی را اضافه کند
به عنوان مثال، این پست از محتوا Ahrefs را نام برده است.
هیچ دلیلی برای لینک دادن به پست من وجود ندارد بنابراین من فرصت دیگری را در لیست بررسی میکنم.
این بار، لینک به Ahref بخشی از یک لیست بزرگ از منابع است.
در این لیست توانستم لینک دریافت کنم
روش Evangelist
این استراتژی کمتر مورد لینکهاست و … بیشتر درباره این است که محتوا در مقابل آدمهای بیشتری قرار بگیرد.
توضیح خواهم داد با یک مثال که چگونه این استراتژی کار میکند …
چند وقت پیش میخواستم یک مطالعه موردی Technique Skyscraper جدید را تبلیغ کنم.
بنابراین من از BuzzSumo برای دیدن آنچه که اخیرا در مورد Technique Skyscraper به اشتراک گذاشته شده استفاده کردم.
به همه بلاگرهای این لیست ایمیل زدم
و هنگامی که آنها پاسخ دادند ” من آن را بررسی خواهم کرد”، من لینک را برای آنها فرستادم
استراتژی سئو مرحله نهم: محتوا را بهبود ببخشید و به روز رسانی کنید
به اخرین مرحله استراتژی سئو رسیدیم که امیدوارم خسته نشده باشید و من خوشحالم که به شما بگویم که این رویکرد هنوز هم کار میکند.
به عنوان مثال، در سال گذشته این لیست تکنیکهای سئو را دوباره لانچ کردم
اما من محتوای مجدد را مجددا پست نکردم و آن را “جدید” نامیدم.
در عوض، من تصاویر و اسکرین شاتهای قدیمی را حذف کردم:
استراتژیهای جدید اضافه شد:
و استراتژیهایی که دیگر کار نمیکردند، حذف شد:
نتیجه؟
ترافیک ارگانیک ۶۲٫۶۰٪ به آن صفحه افزایش مییابد:
مرحله اول پاداش: افزایش مالکیت دامنه شما
این فوقالعاده هک SEO است.
هنگامی که یک محله دامنه بالا دارید، SEO خیلی راحتتر میشود.
به عنوان مثال، بیایید به کلمه کلیدی “حسابرسی SEO” نگاه کنیم:
به گفته آئروفس، شما از 108 وب سایت به لینکهایی برای رتبه بندی برای این مدت نیاز دارید:
اما محتوای من در بالای هفته 3 بالا رفته است …
در اینجا 3 راه برای افزایش دامنه شما وجود دارد:
مشارکت محتوا
مشارکتها میتوانند 2-5 برابر تعداد سهام و پیوندهایی که از محتوای شما دریافت میکنید.
انتشار داده ها و مطالعات
من در مرحله 4 به این موضوع اشاره کردم.
اما ارزش تکرار دارد.
در حقیقت، اگر شما به سایت نگاه کنید، 3 مورد از 5 مورد بیشترین پیوند به پست، مطالعات یا راهنماهای مبتنی بر داده است:
پستهای مهمان، مصاحبهها، سخنرانیها (و بله) پستهای گردآوری شده
مرحله دوم پاداش: ایجاد یک انجمن در سایت شما
در حالی که گوگل گفته است که این نظرات میتواند به رتبه بندی موتور جستجو شما کمک کند:
مشخص بودن:
من مطمئن نیستم که نظرات وبلاگ یک عامل رتبه بندی مستقیم Google است.
اما من متقاعد شدهام که یک جامعه به طور غیر مستقیم با جستجوگرها کمک میکند.
(به عنوان مثال، اعضای جامعه بیشتر احتمال دارد که مطالب شما را در رسانههای اجتماعی به اشتراک بگذارند)
در این اموزش 9 مرحله استراتژی سئو را شرح دادیم که امیدوارم مورد استفاده واقع گردد.
موفق وپیروزباشید