استراتژی سئو امروز من قصد دارم به شما یک استراتژی بسیار موثر SEO  برای 2019  را آموزش دهم که در حقیقت، اخیرا از این مراحل دقیق به رتبه 1 در Google برای ” SEO” استفاده کردم.

استراتژی سئو جستجوگر 9 مرحله ای برای سئو 2019

 

استراتژی سئو شامل 9 مرحله زیر است که در مورد هر کدام از آنها به طور مفصل صحبت خواهیم کرد.

مرحله ۱: کلید واژه “فرصت” را پیدا کنید؛

مرحله ۲: صفحه اول گوگل را آنالیز کنید؛

مرحله ۳: ایجاد چیزی متفاوت … یا بهتر؛

مرحله ۴: افزودن قلاب؛

مرحله ۵: بهینه سازی برای سئو داخلی؛

مرحله ۶: بهینه سازی برای قصد کاربر؛

مرحله ۷: محتوا را کاری کنید که بسیار عالی به نظر برسد؛

مرحله ۸: ساخت لینک به صفحه شما؛

مرحله ۹: محتوا را بهبود ببخشید و به روز رسانی کنید؛

 

 

استراتژی سئو مرحله یکم: کلید واژه “فرصت” را پیدا کنید.

 

در این نوشته شما با ۹ گام استراتژی سئو یاد می‎گیرید که بتوانید رتبه‎های نخست نتایج گوگل را بدست آورید.

 

(keyword opportunity) را کلیدواژه فرصت را می‎توان معنی کرد 

وقتی کلید واژه‎ای را سرچ می‎کنیم همان ابتدای صفحه گوگل نتایج را نشان نمی‎دهد، بلکه گوگل چیزهایی را به نتایج جستجو اضافه می‌کند.

 

به عنوان مثال، به کلید واژه “SEO Tools” نگاه کنید:

کلیدواژه

شما در بالای صفحه تبلیغات دارید، گوگل ادز یا همان ادوردز قدیم:

استراتژی کلیدواژه

فیچر اسنیپت‌ها را نمایش می‌دهد:

استراتژی کلیدواژه

و جعبه‌‌ای که سوالات مردم را نشان می‌دهد:

استراتژی کلیدواژه

بعد گذراندن این چیزها سپس به نتایج جستجو می‎رسیم:

استراتژی کلیدواژه

به همین دلیل است بهتر است در این نوع استراتژی سئو که بر روی کلید واژه‎های فرصت تمرکز کنید.

 

“کلمات کلیدی فرصت” کلمات کلیدی با نرخ کلیک ارگانیک (CTR) بالا هستند.

 

یک مثال بزنیم که مطلب برای شما جا بیفتد:

 

من اخیرا یک پست بهینه شده در برای “SEO Audit” ایجاد کردم:

استراتژی کلیدواژه

و SEO Audit یک کلید واژه فرصت است.

 

مطمئنا تبلیغاتی هم برای این کلیدواژه وجود دارد(گوگل ادز):

استراتژی کلیدواژه

اما این واقعا یک چیز خوب است.

 

(تبلیغات بیشتر = قصد تجاری بالاتر)

 

به غیر از تبلیغات، افراد زیادی از نتایج ارگانیک منحرف نمی‎شوند:

استراتژی کلیدواژه

شما همچنین می‎توانید CTR ارگانیک را با Ahrefs برآورد کنید.

استراتژی کلیدواژه

به عنوان مثال، وقتی “Audit SEO” را در”Ahrefs“وارد کردم، می گوید ۶۱ درصد از جستجوگران بر روی نتیجه کلیک می‎کنند.

استراتژی کلیدواژه

در گام اول در مورد  استراتژی سئو صحبت کردیم که کلیدواژه فرصت را پیدا کنیم… در  ادامه استراتژی سئو می‎رسیم:

 

 استراتژی سئومرحله دوم: صفحه اول گوگل را آنالیز کنید

 

خب، کلید واژه فرصت را پیدا کردید.

اکنون زمان آن است که ببینیم چه چیزی برای این کلمه کلیدی کار می‎کند.

 

برای انجام این کار، فقط کلید واژه خود را به Google وارد کنید

استراتژی صفحه اول گوگل

برای مثال، صفحه اول «ابزارهای SEO» با لیست ابزارهای موجود پر شده است:

 

استراتژی صفحه اول گوگل

بنابراین متوجه می‌شویم که تعداد زیادی از محتواهای رتبه دار در گوگل شامل لیست‎های ابزارهاست.

 

به مرحله سوم استراتژی سئو در سال ۲۰۱۹ می‎رویم.

 

استراتژی سئو مرحله سوم: ایجاد چیزی متفاوت … یا بهتر

 

هنگامی که می‎خواهید محتوا تولید کنید شما دو گزینه دارید:

 

گزینه ۱: شما می‎توانید چیزی متفاوت ایجاد کنید.

 

گزینه ۲: شما میتوانید چیزی بهتر ایجاد کنید.

 

چگونه؟

 

متفاوت

 

گاهی اوقات شما می‎خواهید چیزی بزرگتر و بهتر از چیزی که وجود دارد؛ ایجاد کنید.

 

(معروف به تکنیک آسمان خراش)

 

مقاله مرتبط  تکنیک آسمان خراش در سئو سایت برای افزایش ترافیک سایت تا 652% در 7 روز (کیس استادی)

اما گاهی اوقات بهتر است محتوا کاملا متفاوت باشد

 

چرا؟

 

از آنجا که  محتوای شما  برجسته می‎شود.

 

مثلا:

 

چند ماه پیش محتوایی بهینه شده برای کلمه کلیدی “Mobile SEO” نوشتم

 

و متوجه شدم که صفحه اول گوگل با پست‎های لیستی پر شده است، مانند: “X  راه  برای بهینه سازی نسخه موبایل سایتتان”

استراتژی ایجادمتفاوت یا بهتر

اکنون:

 

من می‎توانستم یک  لیست بزرگتر مانند: “۱۵۰ راه برای  بهینه سازی نسخه مویایل سایت شما” ایجاد کنم.

 

اما این هیچ معنایی ندارد

 

در عوض، من چیزی کاملا متفاوت ایجاد کردم.

به طور خاص، من راهنمای نهایی برای بهینه سازی تلفن همراه را منتشر کردم.

 

استراتژی ایجادچیزمتفاوت یا بهتر

 

و از آنجا که محتویات من متفاوت بود برجسته شده و هزاران بار به اشتراک گذاشته شد.

 

بیشتر بخوانید :  چک لیست سئو 2019 (کامل ترین چک لیست جستجوگر 2019)

استراتژی ایجادچیزمتفاوت یا بهتر

و کامنت‎ها:

استراتژی ایجادچیزمتفاوت یا بهتر

و مهمتر از همه، لینک‎ها:

استراتژی ایجادچیزمتفاوت یا بهتر

 

حالا در ادامه این استراتژی سئو در سال ۲۰۱۹ به ادامه گزینه بهتر برویم:

 

بهتر

 

این بسیار ساده تر است.

 

همه چیزهایی که باید انجام دهید این است که آنچه را که در حال کار است را بیابید…

 

و در این استراتژی سئو چیزی را منتشر کنید که بهتر است

 

مثلا:

 

در حالی که من متوجه شدم که اکثر محتواها در مورد “ابزارهای SEO” تنها ۱۰-۲۰ ابزار را ذکر کرده‎اند.

 

و من می‎دانستم که انتشار یک لیست دیگر از ۲۰ ابزار کاربرد ندارد.

 

بنابراین تصمیم گرفتم یک لیست از ۱۸۸ ابزار سئو را ایجاد کنم.

استراتژی ایجادچیزمتفاوت یا بهتر

در حقیقت، اکنون این مطلب در رتبه ۳ برای کلید واژه “ابزارهای SEO” رتبه بندی شده است:

استراتژی ایجادچیزمتفاوت یا بهتر

 

 

استراتژی سئو مرحله چهارم: افزودن قلاب

 

در اینجا معامله‎ای است:

 

اگر می‎خواهید از استراتژی سئو در سال ۲۰۱۹ رتبه بگیرید، به بک لینک نیاز دارید.

 

سوال:

 

اولا شما باید چگونگی لینک به محتوا در صنعت خود را بیابید.

(“قلاب”)

 

سپس، آن قلاب را در محتوا خود قرار دهید.

 

مثلا:

 

سال گذشته متوجه شدم که بیشتر وبلاگ نویسان درباره جستجوی صوتی نوشتند.

استراتژی افزودن قلاب

هنگامی که مردم در مورد جستجوی صوتی نوشتند، آنها به محتوایی که آمار و اطلاعات داشت لینک داده بودند.

استراتژی افزودن قلاب

بنابراین تصمیم گرفتم یک مطالعه جستجوی صوتی انجام دهم که با آمار ارائه شده است:

استراتژی افزودن قلاب

و این جواب داد…

 

تا به امروز، این پست ۸۴۸ تا لینک گرفته است.

استراتژی افزودن قلاب

و ۹۰٪  از این لینک‎ها به یک امار پست من استناد کرده است.

استراتژی افزودن قلاب

 

اطلاعات تنها یک نوع از قلاب است که می‎توانید برای لینک گرفتن به محتوای خود استفاده کنید.

در اینجا ۳ قلاب دیگر وجود دارد که در حال حاضر عالی کار می‎کنند:

 

قلاب‎های موجود در استراتژی سئو در سال ۲۰۱۹ را بررسی می‎کنیم:

 

الف) رویکردهای جدید و استراتژی

 

در مورد آن فکر کنید:

 

وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران چه چیزی را دوست دارند؟

 

چیزهای جدید!

 

و اگر شما چیزی جدید ایجاد کنید، شما خودتان قلاب دارید.

 

به عنوان مثال، چند سال پیش، من عبارت “Guestographics” را ذکر کردم.

استراتژی افزودن قلاب

این یک استراتژی جدید بود که هیچ کس نمی‎دانست.

 

و از آنجا که Guestographics جدید بود (و یک نام منحصر به فرد)، ۱۲۰۰ نفر به پست من تا به حال لینک دادند:

استراتژی افزودن قلاب

ب) راهنماهای کامل

 

هنگامی که شما یک راهنمای کامل منتشر می‎کنید، راهنمایتان قلاب است

 

من با یک مثال توضیح خواهم داد…

 

 

چند سال بعد من مطلب  Link Building: The Definitive Guide را منتشر کردم.

استراتژی افزودن قلاب

این راهنمای کامل برای لینک سازی است

 

هر بار که یک وبلاگ نویسی بخواهد درباره “لینک بیلدینگ” مطلبی بنویسد، اما آنها مطلب کافی برای پوشش کل موضوع ندارند. بنابراین آنها به راهنمای من به عنوان راهی برای یادگیری بیشتر مخاطبان خود و ارجاع، نیاز دارند و لینک می‎دهند.

استراتژی افزودن قلاب

تا اینجا ۴ مرحله استراتژی سئو در مورد چگونه نوشتن و تنظیم را یاد گرفتیم… اکنون ادامه استراتژی سئو را بررسی کنیم:

 

استراتژی سئو مرحله پنجم: بهینه سازی برای on page seo

 

این مرحله همه چیز در مورد بهینه سازی کلمات کلیدی محتوای شما برای سئو است.

 

و در اینجا سه استراتژی سئو On page seo رو باهم بررسی می‎کنیم که نسبت به بقیه کارآمدتر هستند:

 

۱- لینک داخلی

 

بله، لینک داخلی هنوز هم کار می‎کند

 

اما شما باید این کار را درست انجام دهید.

 

به طور خاص، می‎خواهید از صفحات با اعتبار بالا به صفحاتی که نیاز به اعتبار دارند لینک دهید.

 

استراتژی بهینه سازی

 

برای مثال، من Google Search Console: The Definitive را در اوایل این سال منتشر کردم

 

بنابراین یک صفحه در سایتم با اعتبار بالا پیدا کردم …

 

استراتژی بهینه سازی

به از آن صفحه به راهنمایی که نوشتم لینک دادم

استراتژی بهینه سازی

ساده

 

کوتاه، URL های غنی از کلمات کلیدی

 

تجزیه و تحلیل ما از ۱ میلیون نتایج جستجو گوگل چیزی است که بسیاری از مردم را شگفت زده کرد:

 

URL های کوتاه آدرس‎های طولانی را خراب می‎کنند

استراتژی بهینه سازی

به همین دلیل من  URL های خود را فقط کلمه کلیدی خودم قرار می‎دهم …

استراتژی بهینه سازی

یا کلید واژه هدف من به همراه یک کلمه دیگر:

استراتژی بهینه سازی

در هر صورت کار می‎کند

 

بیشتر بخوانید :  فصل دوم فیلم اموزش سئو - قسمت سیزدهم
۲- سئو مفهومی

 

 

سرانجام، محتوایم را برای سئوی معنایی بهینه سازی می‎کنم.

 

به عبارت دیگر:

 

من واژه‎هایی را پیدا می‎کنم که مربوط به کلمه کلیدی مورد نظرم هستند.

 

سپس، از این اصطلاحات در محتوا استفاده می‎کنم.

 

در اینجا مواردی وجود دارد:

 

اول، کلید واژه خود را به Google Images پاپ کنید.

استراتژی بهینه سازی

و گوگل به شما کلمات و عباراتی که به آن موضوع نزدیک است را می‎دهد

استراتژی بهینه سازی

دوم، کلمه کلیدی مشابه را در جستجوی معموای گوگل تایپ کنید. و به بخش “جستجو مربوط به …” بروید.  “Searches related to…”

استراتژی بهینه سازی

در نهایت، برخی از این اصطلاحات را به محتوای خود اضافه کنید

 

 

استراتژی سئو مرحله ششم: بهینه سازی برای قصد کاربر

 

 

به عبارت دیگر: تکنیک آسمان خراش 

 

من به شما نشان می‎دهم که چگونه این کار با یک مثال سریع انجام می‎شود.

 

چند سال پیش یک پست درباره ترافیک بیشتر به سایت نوشتم

استراتژی بهینه سازی قصدکاربری

خوب انجام شد

 

اما هرگز در ۵ رتبه اول نبود

 

و هنگامی که من اولین صفحه گوگل را تجزیه و تحلیل کردم، متوجه شدم که چرا:

 

صفحه من کاربر را ارضا نمی‎کرد

استراتژی بهینه سازی قصدکاربری

اما پست من به آنها یک فرآیند سطح بالا داد.

استراتژی بهینه سازی قصدکاربری

بنابراین محتوا  را بازنویسی کرده‎ام تا با این مطابق میل مخاطب باشد.

 

به طور خاص، فرایندم  را به یک لیست تبدیل کردم:

استراتژی بهینه سازی قصدکاربری

و اکنون که محتوا من با میل مخاطب منطبق است، در رتبه ۳ برای کلمه کلیدی مورد نظر من رتبه بندی می‎شود:

استراتژی بهینه سازی قصدکاربری

که منجر به افزایش ۷۰٫۴۳٪ در ترافیک ارگانیک نسبت به نسخه قدیمی پست شد:

استراتژی بهینه سازی قصدکاربری

 

 

استراتژی سئو مرحله هفتم: محتوا را کاری کنید که بسیار عالی به نظر برسد

 

طراحی، بخش غالب بخش بازاریابی محتوا است.

 

شما اگر بهترین مطالب را تا کنون نوشته باشید

 

اما اگر مثل این به نظر برسد…

 

استراتژی محتوا

 

… این کار نمی‌کند

 

به همین دلیل من مقدار زیادی وقت و پول را به طراحی محتوا سرمایه گذاری می‌کنم.

 

به عنوان مثال، احتمالا یکی از راهنمایی‎های من را دیده‎اید:

 

استراتژی محتوا

 

این راهنماها ۱۰۰٪ از ابتدا طراحی و کدگذاری شده‎اند.

(که باعث می‎شود آنها فوق العاده گران قیمت باشند)

 

در واقع، در اینجا  چند نوع محتوای بصری داریم:

 

نمودارها و گراف‎ها

 

این کار خیلی خوب است که من سعی می‎کنم حداقل یک نمودار در هر پست داشته باشم.

 

استراتژی محتوا

چرا؟

 

از آنجا که با آن اطلاعات را آسان درک می‎کنید

 

تصاویر و اسکرین شات

 

ممکن است متوجه شده باشید که من تعداد زیادی اسکرین شات در هر پست استفاده می‎کنم.

 

استراتژی محتوا

 

در واقع، این پست  ۷۸ اسکرین شات دارد:

استراتژی محتوا

 

من فقط از تصاویر برای استفاده از تصاویر استفاده نمی‎کنم.

 

من فقط از آنها استفاده می‎کنم، اگر به کسی کمک می‎کند گام خاصی را اجرا کند.

 

به عنوان مثال، این تصاویر ۲ مرحله را از این راهنما حذف می کند:

استراتژی محتوا

گرافیک و تصویرسازی

 

گرافیک و تصویرسازی نوعی از نمودارها هستند.

 

اما به جای تصویرسازی داده‌ها، مفاهیم را تصویرسازی می‌کنند.

 

این‌ها نباید فانتزی باشند

 

به عنوان مثال، در این پست من توضیح می‌دهم که چگونه تمام ۴ نسخه سایت شما باید به همان آدرس URL هدایت شوند:

استراتژی محتوا

بنابراین طراح ما بصری ساده ای ایجاد کرد که این مفهوم را آسان درک می‎کند.

 

 

استراتژی سئو مرحله هشتم : ساخت لینک به صفحه شما

 

اکنون وقت آن است که به طور فعال لینک‎هایی را برای محتوایتان ایجاد کنید.

 

به طور خاص، به ۳ استراتژی ساخت لینک اشاره می‎کنید که در حال حاضر عالی کار می‎کنند.

 

لینک بیلدینگ لینک‎های شکسته

 

در اینجا یک لینک شکسته در سایت دیگران پیدا می‎کنید …

 

… و مطالب خود را به عنوان یک جایگزین ارائه دهید.

 

به عنوان مثال، این یک ایمیل تبلیغاتی است که من به یک وبلاگ نویس در بازاریابی ارسال کردم:

استراتژی ساخت لینک

همان اول از او نمی‎خواهیم که به ما لینک بدهد، مشکل مطلب و لینک او را اعلام می‎کنیم و او را راهنمایی می‎کنیم

 

بیشتر بخوانید :  فصل دوم فیلم اموزش سئو - قسمت یازدهم

و از آنجا که قبل از درخواست هر چیزی به شخصی کمک کردم، خوشحال می‎شوند که لینک من را اضافه کنند:

استراتژی ساخت لینک

تجزیه و تحلیل رقبا

 

این استراتژی قدیمی است.

 

اما هنوز هم کار می‎کند

 

اول کسانی که برای کلمه کلیدی شما رتبه دارند را پیدا کنید.

 

به عنوان مثال، من سعی می‎کنم رتبه بندی برای کلمه کلیدی  “SEO Audit” را پیدا کنم

 

بنابراین من این نتیجه را از صفحه اول گرفتم …

استراتژی ساخت لینک

و به لینک‎های آنها نگاه کنید.

استراتژی ساخت لینک

من می‎بینم که این صفحه دارای لینک از ۱۶۰ دامنه است:

استراتژی ساخت لینک

بنابراین من حداقل تعداد کمی از لینک‎های مشابه را باید بدست اورم

 

برای انجام این کار، من یک به یک لینک‎ها را بررسی می‎کنم

استراتژی ساخت لینک

و صفحاتی را پیدا کنید که لینک شما بتواند ارزشی را اضافه کند

 

به عنوان مثال، این پست از محتوا Ahrefs را نام برده است.

استراتژی ساخت لینک

هیچ دلیلی برای لینک دادن به پست من وجود ندارد بنابراین من  فرصت دیگری را در لیست بررسی می‎کنم.

استراتژی ساخت لینک

این بار، لینک به Ahref بخشی از یک لیست بزرگ از منابع است.

استراتژی ساخت لینک

در این لیست توانستم لینک دریافت کنم

 

روش Evangelist

 

این استراتژی کمتر مورد لینک‎هاست و … بیشتر درباره این است که محتوا در مقابل آدم‎های بیشتری قرار بگیرد.

 

توضیح خواهم داد با یک مثال که چگونه این استراتژی کار می‎کند …

 

چند وقت پیش می‎خواستم یک مطالعه موردی Technique Skyscraper جدید را تبلیغ کنم.

 

بنابراین من از BuzzSumo برای دیدن آنچه که اخیرا در مورد Technique Skyscraper به اشتراک گذاشته شده استفاده کردم.

استراتژی ساخت لینک

به همه بلاگرهای این لیست ایمیل زدم

استراتژی ساخت لینک

و هنگامی که آنها پاسخ دادند ” من آن را بررسی خواهم کرد”، من لینک را برای آنها فرستادم

استراتژی ساخت لینک

 

استراتژی سئو مرحله نهم: محتوا را بهبود ببخشید و به روز رسانی کنید

 

به اخرین مرحله استراتژی سئو رسیدیم که امیدوارم خسته نشده باشید و من خوشحالم که به شما بگویم که این رویکرد هنوز هم کار می‎کند.

 

به عنوان مثال، در سال گذشته این لیست تکنیک‎های سئو را دوباره لانچ کردم

استراتژی محتوا را بهبود ببخشید

اما من محتوای مجدد را مجددا پست نکردم و آن را “جدید” نامیدم.

 

در عوض، من تصاویر و اسکرین شات‎های قدیمی را حذف کردم:

استراتژی محتوا را بهبود ببخشید

استراتژی‎های جدید اضافه شد:

استراتژی محتوا را بهبود ببخشید

و استراتژی‎هایی که دیگر کار نمی‎کردند، حذف شد:

استراتژی محتوا را بهبود ببخشید

نتیجه؟

 

ترافیک ارگانیک ۶۲٫۶۰٪ به آن صفحه افزایش می‎یابد:

 

استراتژی محتوا را بهبود ببخشید

 

مرحله اول پاداش: افزایش مالکیت دامنه شما

این فوق‎العاده هک SEO است.

هنگامی که یک محله دامنه بالا دارید، SEO خیلی راحت‎تر می‎شود.

به عنوان مثال، بیایید به کلمه کلیدی “حسابرسی SEO” نگاه کنیم:

به گفته آئروفس، شما از 108 وب سایت به لینک‎هایی برای رتبه بندی برای این مدت نیاز دارید:

استراتژی سئو

اما محتوای من در بالای هفته 3 بالا رفته است …

استراتژی سئو

در اینجا 3 راه برای افزایش دامنه شما وجود دارد:

استراتژی سئو

مشارکت محتوا

مشارکت‎ها می‎توانند 2-5 برابر تعداد سهام و پیوندهایی که از محتوای شما دریافت می‎کنید.

 

استراتژی سئو

 

انتشار داده ها و مطالعات

 

من در مرحله 4 به این موضوع اشاره کردم.

 

اما ارزش تکرار دارد.

 

در حقیقت، اگر شما به سایت  نگاه کنید، 3 مورد از 5 مورد بیشترین پیوند به پست، مطالعات یا راهنماهای مبتنی بر داده است:

 

استراتژی سئو

 

پست‌های مهمان، مصاحبه‌ها، سخنرانی‌ها (و بله) پست‌های گردآوری شده

 

مرحله دوم پاداش: ایجاد یک انجمن در سایت شما

 

در حالی که گوگل گفته است که این نظرات می‌تواند به رتبه بندی موتور جستجو شما کمک کند:

 

استراتژی سئو

مشخص بودن:

من مطمئن نیستم که نظرات وبلاگ یک عامل رتبه بندی مستقیم Google است.

اما من متقاعد شده‌ام که یک جامعه به طور غیر مستقیم با جستجوگرها کمک می‌کند.

(به عنوان مثال، اعضای جامعه بیشتر احتمال دارد که مطالب شما را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند)

استراتژی سئو

 

در این اموزش 9 مرحله استراتژی سئو را شرح دادیم که امیدوارم مورد استفاده واقع گردد.

                                                                                                     موفق وپیروزباشید