گوگل از زمان تاسیس در سال 1996 با ارائه فاکتورهایی در رتبه بندی صفحات انقلابی در وب ایجاد کرده که رتبه بندی گوگل از طریق این فاکتورها انجام می‎شود. می‎توان گفت در صورتی که این فاکتورهای سئو رعایت شوند قطعا رتبه یک خواهید بود. به زودی درباره الگوریتم جدید گوگل یعنی پیچ برین هم صحبت می‎کنیم. تا الان که این لیست منتشر شده بیش از 200 فاکتور رتبه بندی گوگل به صورت عمومی ارائه شده و قطعا هنوز فاکتورهای رتبه بندی مختلفی و مخفی وجود دارند.

اپدیت 6 شهریور 1397 اضافه شده ویدیو از اپارات

اپدیت مربوط به 1 شهریور 1397

-اضافه شدن بررسی موردی و مثال های ایرانی مثل دیجی کالا و بررسی چرایی جایگاه اونها در سئو

قبل از شروع اگر دوست دارید همیشه اخرین اپدیت این مقاله رو داشته باشید ایمیل خود را وارد کنید:

 

فاکتورهای رتبه بندی و سئوی صفحات در موتور جستجوی گوگل

این فاکتورهای سئو از برایان دین ارائه شده که اخرین بروزرسانی اون مربوط به 16 می 2018 است. با توجه به این موضوع می‎توان گفت این اخرین نسخه از لیست فاکتورهای رتبه بندی سئو یا فاکتورهای رتبه بندی گوگل در سال 2018 می‎باشد. برخی از عوامل کاملا ثابت هستند و در طول این چند سال تغیر نکرد‎ه‎اند. اما برخی دیگر کمی بحث برانگیز بوده و در تاثیرگذاری آنها شبه وجود دارد که البته به  طور قطع چیزی ثابت نشده است. همه اینها در این لیست 200 فاکتور رتبه بندی گوگل حضور دارند پس نگران نباشید از دست دادن چیزی نباشید.

سر فصل‎های فاکتورهای رتبه بندی گوگل

 

فاکتورهای مربوط به دامنه در سئو

فاکتور های مربوط به دامنه در سئو

1.سن و قدمت دامنه:

درویدیوی زیر، مت کاتز از  گوگل می‌گوید:

“تفاوت بین دامنه‌ای که شش ماه طول می کشد در برابر یک ساله واقعا خیلی بزرگ نیست.”

 

به عبارت دیگر، قدمت دامنه در سئو تاثیر گذار است، اما … نه خیلی.

 

2.وجود کلیدواژه در دامنه:

تاثیر خاصی روی سئو ندارد، اما داشتن کلمه کلیدی در دامنه شما هنوز هم به عنوان یک سیگنال مربوطه عمل می‎کند.

3. کلمه کلیدی به عنوان اولین کلمه در دامنه:

دامنه‌‎ای که از کلمات کلیدی مورد نظر خود شروع می‎شود، بر روی سایت‎هایی است که یا آن کلمه کلیدی را در دامنه خود ندارند (یا کلمه کلیدی را در وسط یا انتهای دامنه خود دارند).

4. تاریخ انقضای دامنه:

یکی از همکاران گوگل می گوید:

دامنه‌های ارزشمند معمولا برای چندین سال تمدید می‎شوند، در حالی که دامنه‎هایی  که غیر ارزشمند هستند به ندرت بیشتر از یک سال تمدید می‌شوند. بنابراین تاریخ انقضای دامنه در آینده می‎تواند به عنوان یک عامل مشروعیت یا ارزشمندی مورد استفاده قرار گیرد.

5. کلید واژه در ساب دامین یا زیر دامنه:

متخصصین ماز moz با این موضوع که وجود کلیدواژه می‌تواند رنک رو افزایش دهد موافق هستند.

وجود کلیدواژه در ساب دامین و تاثیر اون در سئو

 

6. تاریخچه دامنه یا Domain History:

سابقه دامنه خیلی مهم می‌باشد و درصورتی که سایت بازنشانی نشود سابقه آن باعث می‎شود که اگر لینک منفی دارید یا پنالتی گوگل از صاحب قبلی به صاحب جدید منتقل گردد.

7. EDM یا Exact Match Domain :

در دوره اموزش سئو به این موضوع پرداختیم و به طور خاص در قسمت ششم دوره درباره EDM صحبت کردیم. EDM به طور خلاصه دامنه و کلیدواژه یکسان هست، مثلا شما کلیدواژه pay رو جستجو می‎کنید و دامنه pay.com نتیجه اول می‎باشد. ممکن است دامنه‌های EDM کمی به شما در جستجو کمک کنند، اما اگر یک سایت با کیفیت پایین و EDM داشته باشید  در بروز رسانی اخیر گوگل دچار اسیب پذیری در رتبه بندی شده و ممکن است رتبه شما کمتر بشود.

8. هویزمخفی یا عمومی ؟ :

وقتی ما اطلاعات هویز دامنه رو مخفی می‎کنیم یعنی چیزی برای پنهان کردن داریم که این موضوع به هیچ عنوان خوب نیست.

مت کاتز اشاره می‌کند:

وقتی سایت اونها رو چک کردم همشون از سرویس حفاظت از حریم خصوصی استفاده می‌کردند که یکم غیر معقول بودش . مخفی سازی هویز به طور کلی بد نیست، اما وقتی در کنار دیگر عوامل کنار هم قرارش میدید تبدیل به یک فاکتور بد در سئو میشه. اغلب درباره یک وبمستر بسیار صحبت میکنید تا فردی که فقط یک وبسایت دارد.

9. صاحب چند دامنه اسپم بودن:

یکی از بدترین اتفاق‌هاست! فکر کنید یک فرد با اسمی شبیه شما در اینترنت کلی دامنه اسپم داشته باشد. و گوگل فرض را بر این می‎گذارد که شما هم اسپمر هستید … . اگر گوگل یک فرد خاص رو به عنوان اسپمر شناسایی کند ابتدا سایت‌های دیگر آن فرد را هم از لحاظ اسپم بودن مورد بررسی قرار خواهد داد.

10. دامین‌های محلی :

داشتن دامین‌های محلی مثل ir می‌تواند به رتبه بندی در یک کشور خاص مانند ایران کمک کند، اما توانایی سایت رو در جستجوی جهانی کم خواهد کرد. البته عموما افراد برای سئو محلی این کار را می‎کنند و نیازی به بازارجهانی ندارند.

 

فاکتورهای مربوط به on page در سئو و رتبه بندی موتورهای جستجو

فاکتور های مربوط به on page در سئو و رتبه بندی موتور های جستجو

11. بودن کلیدواژه در تگ title:

برای عنوان یک بار مهم نیست, برچسب عنوان یا title یک سیگنال سئوی on page می‎باشد.

ودن کلیدواژه در تگ title

 

12. تگ عنوان شروع شده با کلیدواژه:

طبق گفته moz و peter kent (یکی از متخصصین و مدرسین به نام) بهتر است کلیدواژه در ابتدای تگ عنوان یا Title Tag آورده شود تا انتهای آن، هم به دلیل موارد سئو و هم به خاطر نرخ تبدیل.

13. وجود کلیدواژه در توضیحات متا:

گوگل از توضیحات متا به عنوان یک سیگنال مستقیم رتبه بندی استفاده نمی‎کند. اما با این حال توصیه می‌شود که در توضیحات متا وجود داشته باشد. زیرا باعث می‌شود میزان کلیک روی آن نتیجه بالا رود و این خود یک عامل رتبه بندی به حساب می‌آید.

تاثیر وجود کلیدواژه در سئو

در این تصویر می‎بینید که جعبه ابزار سئو در توضیحات متا به صورت پر رنگ نمایش داده شده.

14. وجود کلیدواژه در تگ H1 و تاثیر اون روی سئو:

برچسب H1 به عنوان title دوم هم استفاده می‌شود و با توجه به نتایج ” تگ H1 به سئو کمک میکنه؟ ” و مطالعه همبستگی، گوگل برچسب H1 همراه با تگ Title را به عنوان یک سیگنال رتبه بندی استفاده می‎کند.

وجود کلیدواژه در تگ H1 و تاثیر اون بر روی سئو

 

15. TF-IDF تعداد تراکم کلیدی در متن:

یک سری از افراد گفتند ” یک کلمه خاص چند بار در سئو ظاهر شود؟” عموما این کلمه در یک صفحه بیشتر شبیه این است که صفحه درباره آن کلمه است و گوگل از یک نسخه پیشرفته TF-IDF استفاده می‌کند.

16. طول محتوا یا تعداد کلمات محتوا:

محتوایی با طول بیشتر و کلمات بیشتر قادر است گستره وسیعی‌تری را پوشش دهد و با توجه به الگوریتم‌ها، گوگل محتوای کوتاه را به بلند ترجیح می‎دهد. یکی از افرادی که عوامل رتبه بندی گوگل رو مطالعه می‌کرده متوجه شده که تعداد کلمات یک مطلب روی SERP تاثیر داره.

تاثیر تعداد کلمات مطلب روی سئو
17. فهرست مطالب یا مطالب مرتبط:

با استفاده از لیست مطالب مرتبط، گوگل می‎تواند راحت‎تر محتوای آن صفحه را درک کند. همچنین در سایت لینک SITELINK شما هم نمایش داده شود.

تاثیر لینک محتوای مرتبط بر سئو

 

18. تراکم کلمه کلیدی:

این موضوع خیلی مهم نیست، اما ممکن است گوگل از آن برای تعیین موضوع یک صفحه با استفاده از تراکم کلمه کلیدی استفاده نماید. البته استفاده بیش از حد می‌تونه به شما ضربه بزند.

19. کلمات کلیدی فهرست بندی معنادار باقیمانده در محتوا (LSI):

کلمات کلیدی LSI کمک می‎کنند به موتورهای جستجو که بفهمن اون کلماتی رو که چند معنی دارند. مثلا زبان به تنهایی هم معنای یک عضو بدن رو می‎دهد و هم زبانی که صحبت می‎کنیم. و یا اپل که هم اسم میوه هست و هم اسم یک شرکت بزرگ کامپیوتری. استفاده یا عدم استفاده از LSI ممکن است روی سیگنال‌های کیفیت محتوایی تاثیر گذارد.

20. کلمات کلیدی LSI در عنوان و شرح برچسب ها:

استفاده از کلمات کلیدی LSI در عنوان و توضیحات متا به موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می‎کند که بین کلمات و معانی چندگانه، آنها را بهتر فهمیده و به عنوان یک سیگنال عمل کند.

21.صفحاتی که موضوعات رو به صورت عمیق کار کرده اند:

بین عمق مطلب و رتبه بندی گوگل رابطه مستقیمی وجود دارد . بنابراین صفحاتی که موضوع رو به طور کلی پوشش می‌دهند در مقابل صفحاتی که موضوع رو به صورت عمیق پوشش می‎دهند قرار می‎گیرند.

تاثیر عمق مطلب روی سئو

22.سرعت بارگذاری صفحه:

یکی از عوامل مهم در رتبه بندی صفحات در هر موتور جستجویی مثل گوگل و بینگ، سرعت بارگذاری صفحات است. طبق آمار افراد اگر بارگزاری سایت بیشتر از 3 ثانیه طول کشد افراد سایت را ترک می‎کنند! پس سرعت فاکتور بسیار مهمی است. موتورهای جستجو می‎توانند سرعت صفحه رو بر اساس کدهای html شما پیدا کنند.

تاثیر سرعت بر سئو

 

23. سرعت بارگذاری صفحه از طریق کروم:

گوگل با کمک گوگل کروم که پر طرفدارترین مرورگر دنیاست، اطلاعات زیادی را برای کمک به بهتر کردن نتایج  جمع آوری می‎کند. گوگل با استفاده از داده‎های گوگل کروم می‎توان مقدار سرعت لود صفحات و مدت زمان انتظار کاربران برای لود شدن صفحه را تخمین بزند. پس سعی کنید حتما سایت را در گوگل کروم تست کنید که مشکلی نداشته باشد.

 

24. استفاده از AMP:

AMP به طور ساده صفحات سریع مخصوص موبایل هست به جای لود کلی فایل و موارد اضافی فقط موارد اصلی لود می‌شوند که نمونه آن را در عکس زیر می‎بینید. گوگل به صورت مستقیم از AMP برای رتبه بندی استفاده نمیکنه اما برای بخش نتایج موبایل این مورد لازم هستش.

25. مطابقت ورودی:

آیا محتوای صفحه با ورودی کاربر در موتورهای جستجو منطبق می‎باشد؟  اگر بله گوگل این صفحات رو در رتبه بندی ارتقاع می‎دهد.

26. الگوریتم موتور مگس خوار:

الگوریتم مرغ مگس خوار تغییر کرده و این تغییر به گوگل کمک می‎کند که فرای کلمات کلیدی برود. در این زمان گوگل قادر است موضوعات یک صفحه وب را بهتر درک کند.

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل و سئو

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

27. محتوای تکراری:

محتوای تکراری مانند یک سم عمل می‎کند! حتی اگر کمی اصلاح کنید باز هم تاثیر منفی روی رتبه بندی موتورهای جستجو دارد و خیلی از مدیران سایت از این محتوای تکراری استفاده می‎کنند.

28. Rel = Canonical:

اگر در سایت از محتوای مشابه با کلیدواژه مشابه استفاده می‎کنید حتما از این برچسب برای محتوای خود استفاده کنید. این برچسب شبیه ریداریکت 301 برای ربات‎هاست و اینطور دیگر گوگل وارد محتوای تکراری نخواهد شد و در نهایت رتبه سایت شما  کم نمی‎شود.

29. بهینه سازی تصویر:

بهینه سازی تصاویر در سئو تاثیر زیادی در سیگنالی‎های مرتبط دارد. از طریق نام فایل ALT و TITLE می‎توانید به گوگل در درک عکس و صفحه کمک کنید.

30. محتوای جدید و تازه:

بلاگ گوگل در مطلب بروز رسانی گوگل کافیئن گفته که مطالب تازه ایندکس شده در گوگل برای صفحات خاص نشان داده میشود. این موضوع می‎تواند به اخبار و مطالبی که از لحاظ زمانی بسیار مهم هستند در افزایش نرخ کلیک در موتورهای جستجو و بهبود رتبه  کمک کند.

استفاده از تاریخ در نتایج گوگل

31. مقدار به روز رسانی محتوا:

گوگل وب سایت‎های زنده را دوست دارد. ویرایش و تغییر را به عنوان یک عامل زنده بودن وب سایت می‎شناسند. اضافه کردن یا حذف چند بخش یا چند کلمه و حتی ویرایش اشتباهات تاثیر مثبتی در این موضوع دارد ( البته نباید در یک زمان کل مطلب را حذف کرد! 🙂 ).

32.دوره بروز رسانی صفحه:

صفحه شما هر چند وقت یک بار بروز رسانی می‎شود؟ هفتگی ؟ ماهانه؟ روزانه ؟ ساعتی؟ این یک عامل مهم هست که گوگل باید تشخیص دهد سایت شما زنده است یا نه.

33. کلیدواژه برجسته:

وجود کلمه کلیدی در صد کلمه اول محتوا می‌تواند کمک کند که یک محتوای صفحه با محتوای صفحه اول گوگل مرتبط هست یا نه.

34. وجود کلیدواژه در عنوان بندی H2 و H3:

بودن کلمات کلیدی در زیر عنوان‎های H2 و H3 می‎تواند یکی از سیگنال‎های ضیف مرتبط باشه جان مولر از گوگل میگه

این برچسب‎های عنوان در HTML به ما کمک می کند تا ساختار صفحه را درک کنیم.

 

35. کیفیت پیوند خروجی:

خیلی از سئو کاران فکر می‎کنند که لینک کردن بیرونی به سایت‎هایی که اتوریتی بالایی دارند کمک به فرستادن سیگنال‎های اعتماد به گوگل می‎کند. و این موضع به تازگی توسط یکی از افراد این صعنت بررسی شده.

 

36. موضوع لینک‎های خروجی:

با توجه به الگوریتم‎های هیل تاپ یا HILLTOP ممکن است گوگل از محتوای شما به عنوان یک سیگنال مربوطه استفاده کند. به عنوان مثال اگر شما یک صفحه درباره خودرو دارید و به فیلم خودرو لینک کنید گوگل متوجه می‎شود که صفحه شما درباره فیلم خودرویی است نه اتومبیل.

37. گرامر و املا:

گرامر و املای مناسب یک سیگنال مهم کیفیت هست, گرچه Cutts در این چند سال متوالی پیام‌های متفاوتی را در این باره داده که ایا مهم هست یا نه.

38. محتوای سندیکال:

ایا محتوای روی صفحه اورجینال هستند؟ اگر از چندجا برگرفته شده تا یا کپی شده به خوبی رنک نخواهد گرفت و یا اینکه همگی ایندکس نمی‎شود.

39. به روز رسانی موبایل فرندلی:

عموما با عنوان  “Mobilegeddon” شناخته می‌شود. این اپدیت به صفحاتی که برای موبایل بهینه شدند امتیاز می‎دهد.

40. قابلیت استفاده از تلفن همراه:

وب سایت‎هایی که کاربران تلفن همراه یا موبایل می‎توانند به راحتی از آنها استفاده کنند Mobile Usability . ممکن است در Mobile-first Index گوگل باشند.

41. محتوای پنهانی در موبایل:

محتوای مخفی در موبایل‎ها در برابر محتوای معلوم، ممکن است در گوگل ایندکس نشود یا اینکه جایگاه خوبی نگیرد. به هرحال گوگل اخیرا گفته که محتوا مختی مشکلی ندارد اما همچنین بودیو گفته محتوای اصلی باید در دیدرس باشد.

42. “محتوای تکمیلی” مفید:

بر اساس یک سند عمومی راهنمای گوگل rater, محتوای اضافی مفید شاخص کیفیت یک صفحه (و رتبه بندی در گوگل) می‏‎باشد. مثلا شامل مبدل‎های ارز, ماشین حساب وام و دستور العمل های تعاملی است.

43. محتوای مخفی زیر تب:

اگر از تب استفاده می‎کنید و در حالتی که یک تب نمایان و بقیه مخفی هستند در این صورت گوگل گفته ممکن است محتویات تب‌های مخفی ایندکس نشود.

تب در سئو

 

44. تعداد پیوندهای خروجی:

تعداد لینک‌های خروجی زیاد می‌تواند پیچ رنک را کم کند و این کاهش قطعا در رتبه بندی هم تاثیر داشته و باعث کاهش رتبه می‌شد.

بیشتر بخوانید :  فصل سوم فیلم اموزش سئو - قسمت پنجم

45. محتوای چند رسانه ای:

عکس, فیلم و بقیه عناصر مولتی مدیا ممکن است به عنوان یک سیگنال کیفیت محتوا عمل کنند. تحقیق زیر نتایج محتوای چند رسانه ای و رتبه را نشون می‌دهد.

تاثیر محتوای چند رسانه ای مثل عکس روی سئو

46. تعداد پیوندهای داخلی اشاره به صفحه:

هر چه تعداد لینک‎های داخلی که به یک صفحه خاص اشاره می‎کنند بالاتر باشد اهمیت آن را نسبت به سایر صفحات نشان خواهد داد.

47. کیفیت پیوندهای داخلی اشاره به صفحه:

هر چه لینک‎های داخلی از صفحاتی با اتورتی بالاتر باشد تاثیر بیشتری نسبت به صفحات با اتوریتی پایین تر دارد.

48. لینک‎های شکسته یا ارور های 404:

لینک‎های شکسته می‎توانند نشان دهنده مشکلی در سایت یا زنده نبودن سایت باشند که اگر گوگل متوجه این موضوع شود تعداد این لینک‎ها بیش از حده رتبه سایت ر کم می‎کنند. راهنمای گوگل میگه که از لینک‎های شکسته برای ارزیابی کیفیت صفحه اصلی استفاده میشود.

49. سطح خواندنی بودن:

شکی نیست که گوگل سطح خواندنی بودن را به صفحات وب آورده است . در واقع گوگل برای اینکه سطح خواندنی بودن صفحه را مشخص کند ا این موضوع استفاده می‎کند.

خواندنی بودن در سئو

تا اینجا فهمیدیم که گوگل می‎تواند سطح خواندنی بودن را متوجه شود. اما اینکه با این اطلاعات چی کارهایی انجام می‌دهد هنوز مشخص نیست. بعضی معتقد هستند که هر چه محتوای شما سطح خواند ن ابتدایی داشته باشد بهتر است چون افراد بیشتری می‎توانند آن را بخوانند. اما  بعضی دیگر هم می‎گویند که سطح  پایه را با مقالات Ezine مرتبط می‎کنند.

 

50. لینک های بازایابی سایت هایی با هدف بازاریابی :

این موضوع به خودی خود به سئوی شما ضرر نخواهد زد، اما اگر بیش از حد از آن استفاده کنید ممکن است بر سیگنال‎های کیفی دیگر تاثیر منفی گذارد. گوگل موارد دیگه را چک می‎کند که سایت شما ایا ارزشمند هست یا نه و فقط یک سایت بازاریابی نیست.

لینک‎های وابسته خود احتمالا به رتبه بندی‌های شما آسیب نمی‌رساند. اما اگر شما بیش از حد زیاد هستید، الگوریتم گوگل ممکن است به سایر سیگنال‌های کیفی بیشتر توجه کند تا مطمئن شود که شما یک سایت وابسته به نازک نیستید.

51. اشتباهات HTML / اعتبارسنجی W3C:

اشکالات برنامه نویسی می‎توانند نشان دهنده یک سایت کم کیفیت باشند. البته این فاکتور جای بحث زیادی دارد و افراد فکر می‎کنند یک صفحه که به خوبی کد نویسی شده به عنوان یک سیگنال کیفیت عمل می‎کند.

52. اتوریتی دامنه یا دیده شدن در موتورهای جستجو :

اگر دو صفحه رو به طور کامل برابر حساب کنیم. این عامل باعث می‎شد صفحه‎ای که دامین اتوریتی بالاتری دارد در جایگاه بالاتری قرار گیرد و گاها صفحات فقط با استفاده از دامین اتوریتی یا سئو ویزیبلیتی رتبه اول رامی‎گیرند!

تاثیر دامین اتوریتی روی سئو

SEO Visibility به چه معناست؟

اگر دنبال این واژه در دیکشنری‌ها بگردید با واژه‎ای ناملموس مواجه می‌شوید. ما برای ساده سازی و درک بهتره عنوان دیده شدن در سئو را SEO Visibility گذاشتیم. اما چرا دیده شدن در سئو؟  انتخاب یک ترجمه خوب برای این کلمه خیلی سخت بود و نهایتا متوجه شدیم هرچه امتیاز SEO Visibility بالاتر باشد ما در گوگل بیشتر می‎درخشیم.

53.صفحات پیچ رنک:

به طور کامل مرتبط نیست اما صفحات با اتوریتی بالاتر جایگاه بالاتر دارند. با توجه به اپدیت نشدن پیچ رنک الگوریتم جدید سئو ماز moz برای جایگزین اون شده و دو عامل دامین اتوریتی و پیچ اتوریتی را دارد.

54. طول نامک صفحه:

در این باره موارد زیادی گفته شده در ابتدا باید بگوییم منظور از ادرس‎های صحیح، آدرسهاییی شبیه آدرس همین پست می‎باشد نه ادرس‎هایی که قبلن در cms های قدیمی ساخته شدند.

seotoolbox.ir/seo-google-ranking-factors

به طور کلی اگر ادرس خیلی طولانی باشد می‎تواند به سئوی صفحه آسیب زده و با توجه به بررسی‎ها ادرس‎های کوتاه در گوگل بیشتر به عنوان رتبه اول هستند (صفحات اصلی سایت‎ها)

تاثیر ادرس صفحه روی سئو

55. سطح ادرس یا مسیر ادرس:

هر چقدر آدرس به صفحه اصلی نزدیک‏تر باشد نسبت به صفحاتی که خیلی زیر صفحه هستند رتبه بیشتری خواهد گرفت مثلا:

seotoolbox.ir/seo-google-ranking-factors

نسبت به

seotoolbox.ir/seo/google/ranking/factors

رنک بیشتری رو می‎گیرد.

56.ویرایش توسط انسان‎ها! ربات نبودن سایت:

این مورد به طور دقیق هنوز تایید نشده! گوگل پتنت یک صفحه درباره سیستم توسعه داده شده توسط گوگل دارد که که اجازه می‎دهد ویراشگر بودن انسان‎ها بر روی SERP تاثیر گذارد.

57. صفحه دسته بندی:

کمی قبلتردرباره بخش‎های مرتبط و لینک‎های مرتبط گفتیم. اگر یک صفحه در دسته بندی خاصی قرار گیرد مثلا 200 فاکتور سئو در دسته بندی اموزش سئو هست. با توجه به بودن در کنار مطالب مرتبط رتبه بهتری هم خواهد گرفت.

58. برچسب‏‎های وردپرس:

برچسب‎های وردپرس هم شبیه دسته بندی هستند و به عنوان سیگنال ربط دهنده عمل می‎کنند. Yoast گفته :

تنها راه بهبود سئو این است که یک بخش محتوا به دیگر مرتبط شود و به طور خاص یک گروه از پست‌ها به یکدیگر

 

59. کلید واژه در URL:

وجود کلیدواژه در ادرس یک عامل رتبه بندی خیلی خیلی کوچیک به حساب می‎آید، وانقدری هست که تاثیر گذار باشد!

60. وجود رشته متن در آدرس:

وجود دسته بندی در آدرس کمک کننده بوده و توسط گوگل خوانده می‎شود. ممکن است از این برای سیگنال موضوعی درباره یک صفحه استفاده شود.

وجود رشته متن در ادرس

 

61. منابع و منبع:

اشاره کردن به منابع (انتهای همین مطلب یا مانند مقالات پژوهشی) می‎تواند نشان دهنده کیفیت باشد. دستورالعمل‎های کیفیتی گوگل بیان می‎کند که هنگام بازدید از یک صفحه خاص توسط ربات‎ها (reviewers که به ربات‎ها ترجمه شده) به منبع توجه نمی‎کنند. در این موضوع تخصص یا منابع معتبر بسیار مهم است، با این حال گوگل از اینکه لینک خارجی را به عنوان سیگنال رتبه بندی استفاده کند انکار کرده.

62. لیست‌ها و شماره گذاری در صفحه:

وجود یک لیست شبیه زیر

  • آیتم اول
  1. آیتم دوم

می‎تواند به گوگل کمک کند که آن محتوا را بهتر و دقیق‎تر تحیلیل کند و از طرفی به کاربران هم کمک می‎کند که راحت‎تر محتوا را درک کنند.

63. اولویت صفحه در نقشه سایت:

هر چه اولیت یک صفحه درنقشه سایت یا سایت مپ بیشتر باشد در رتبه بندی هم تاثیر بیشتری خواهد داشت.

64. لینک خروجی زیاد:

استفاده بیش از حد از لینک، خروجی کیفیت صفحه را کم می‎کند, گوگل گفته:

بعضی از صفحه‎ها بیش از حد لینک خروجی دارند که باعث می‎شود حواس کاربر از محتوای اصلی پرت شود.

 

65. تعداد کلمات کلیدی دیگر برای رتبه بندی:

اگر یک صفحه برای چندین کلیدواژه دیگر رتبه بندی شود ممکن است گوگل به عنوان یک نشان کیفیت از آن استفاده کند.

66. سن برگه:

گوگل ترجیح می‌دهد که محتوا تازه باشد, یک صفحه قدیمی‎تر اگر به طور مرتب بروزرسانی شود نسبت به صفحات جدیدتر رتبه بهتری را خواهد گرفت. این تکنیک سالیان زیادی است که استفاده می‌شود، مثلا در همیار وردپرس نزدیک به 11 دوره آموزش وبمستران هوشمند برگزار شده، این محتوا هر بار تازه اما در یک آدرس خاص قرار دارد.

67. لایه بندی کاربرپسند:

دستور العمل‎های کیفیتی گوگل در یک سند جداگانه می‌گوید:

طراح صفحه در صفحات با کیفیت بالاتر محتوای اصلی را در ابتدا و به طوری که بلافاصله قابل رویت باشد قرار می‌دهد.

 

 

68. دامنه‌های پارک شده :

بروز رسانی سال 2011 گوگل باعث شد که ورودی‌های گوگل آنها کم شود.

69. محتوای مفید:

گوگل میتونه بین محتوای مفید و با کیفیت تشخیص دهد.

فاکتورهای سئو مربوط به سایت

فاکتور های سئو مربوط به سایت

70. محتوای ارزشمند و یکتا:

گوگل اعلام کرده: مایل است سایت‌هایی که موضوع جدید یا مفیدی ارائه نمی‌دهند را جریمه کند. به خصوص سایت‎های بی ارزش صرفا برای بازاریابی.

71. صفحه تماس با ما:

سند کیفیت بالایی می‎گوید که سایت‌هایی را با اطلاعات تماس با مای مناسب ترجیح می‌دهد و ممکن است  به سایت‌هایی که اطلاعات تماس با ما با اطلاعات هویزشون یکسان باشد هم پاداش بدهد.

72. Domain Trust / TrustRank یا مقدار قابل اطمینان بودن دامنه:

تعداد زیادی از افراد مثل پیترکنت  باور دارند که میزان قابل اطمینان بودن، یک عامل مهم در رتبه بندی می‎باشد. و گوگل جدیدا یک اختراع ثبت کرده به عنوان ” رتبه بندی نتایج جستجو بر اساس اعتماد” که به نظر می‎رسد تاثیر مقدار قابل اعتماد بودن در سئو تاثیر گذار است.

تاثیر TrustRank روی سئو

73. معماری سایت:

معماری و ساختار سایت به گوگل کمک می‌کند که محتوای شما را مرتب کند و همچنین در پیدا کردن فهرست تمام صفحات به گوگل بات ها کمک میکنه.

74. به روز رسانی سایت:

بروز رسانی مدام سایت، تقریبا همه سئوکاران موافق این موضوع هستند که بروز رسانی مدام سایت باعث می‌شود که رتبه بهتری بگیریم. گوگل جدیدا اعلام کرده که از فرکانس انتشار سایت را استفاده نمی‌کند!

75. وجود نقشه سایت:

نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا صفحات شما رو ساده‎تر و کامل‎تر ایندکس کنند.

76. زمان اپ تایم سایت:

اپ تایم به زمان در دسترس بودن سایت شما گفته می‎شود. معمولا در طول سایت بر حسب در دسترس بودن یک رقمی بین 80 تا 99 درصد را دارد. بارها سر این مورد مشکل داشتیم! شما تمام کارها را انجام می‎دهید، مدیر سرور در یک اشتباه باعث می‎شود که یک هفته سایت شما داون شود. از دید گوگل یعنی شما به سایت خود اهمیت کمی می‎دهید!

اگر بیش از اندازه با این موضوع درگیر هستید حتما به فکر انتقال یا تعویض سرور باشید. چون این در دسترس نبودن شما تاثیر خیلی زیادی روی رتبه بندی سایت دارد و اگر اصلاح نشود صفحات شما از گوگل پاک خواهد شد!

77. محل سرور:

محل سرور شما باعث تاثیر محلی بیشتر می‎شود, اگر جستجوی محلی برای شما حائز اهمیت است حتما سعی کنید در همان محل خاص باشید.(منبع)

78. گواهی SSL:

گوگل تایید کرده که از ssl به عنوان یک سیگنال رتبه بندی استفاده می‌کند.

تاثیر ssl روی سئو

 

به گفته گوگل، با این حال، HTTPS فقط به عنوان یک “کراس لیک” عمل می‎کند.

79. شرایط استفاده از خدمات و حریم خصوصی:

این دو صفحه به گوگل کمک می‎کند که یک سایت معتبر اینترنتی را تشخیص دهد.

80. اطلاعات متای تکراری روی سایت:

متاهای تکراری یکی از موارد مهم هستند، در حدی که در سرچ کنسول گوگل یک بخش فقط برای این کار داریم. اگر بیش از حد از این مورد داشته باشید باعث کاهش رتبه سایت می‌شود.

تاثیر توضیحات متای تکراری روی سئو

 

81. پیش‎نمایش رده بندی شده یا breadcrumb navigation:

این سبک منو یا رده بندی هم کاربر پسند است و هم به موتورهای جستجو در تشخیص معماری سایت کمک می‌کند.

تاثیر breadcrumb-navigation روی سئو

 

 

گوگل میگه ” گوگل از این پیش‎نمایش در بدنه برای دسته بندی اطلاعات این صفحه در نتایج جستجو استفاده می‎کند.”

82. دوستدار موبایل یا بهینه شدن سایت برای موبایل:

با فراگیر شدن تلفن‌های هوشمند نیمی از جستجو های گوگل توسط موبایل‌ها انجام می‌شود! اگر گوگل متوجه شود که سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه شده اما برای موبایل‎ها مناسب نیست، به عنوان مجازات از رتبه شما کم خواهد کرد.

83. یوتیوب:

اگر در حال جستجوی موضوعی می‌بینید فیلم‌های یوتیوبی رتبه اول هستند نترسید! یوتیب در SERPs ها نسبت به بقیه ترجیح داده می‌شود. احتمالا به خاطر مالک خود که گوگل است! در واقع تحقیقات نشان دادند که ترافیک یوتیوب بعد از گوگل پاندا به طور قابل توجهی افزایش یافته!

یوتیوب در نتایج جستجوی گوگل

84. قابلیت استفاده سایت:

اگر استفاده از سایتی سخت باشد و نتوان در آن اون پیشمایش کرد، به طور غیرمستقیم تاثیر زیادی بر نرخ بازگشت و نرخ ماندن در صفحه دارد و باعث می‎شد که رتبه بندی کم شود. (فاکتورهای رتبه بندی رنک برین)

85. استفاده از گوگل آنالیز و کنسول جستجوی گوگل:

تاثیر سرچ کنسول یا گوگل انالیز در سئو توسط گوگل رد شده است. البته هنوز افراد تصور می‌کنند که این ابزار با ارائه آمارهای دقیق به گوگل در بهبود نتایج کمک می‌کند. درصورتیکه گوگل به طور خاص این را رد کرده اما ممکن است هنوز آنقدرها هم بی استفاده نباشد.

86. بررسی کاربران / شهرت سایت:

معروف بودن یک سایت نقش زیادی در الگوریتم‎های گوگل دارد و حتی گوگل یک نظر سنجی را از نحوه استفاده بررسی‎های آنلاین سایت‌های مشتری که  برای تلاش لینک بود را منتشر کردند.

عوامل مربوط به بک لینک در سئو

فاکتورهای بک لینک

 

87. سن دامنه بک لینک دهنده:

بک لینک از دامنه‎هایی با سن بیشتر نسبت به دامنه‌های جدیدتر قوی‌تر است.

88.تعداد  دامین‌هایی که به شما بک لینک داده‌اند:

تعداد دامین‌هایی که به شما بک لینک می‌دهند یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی در الگوریتم‌های گوگل می‎باشد. تصویر زیر نتایج تحقیق روی یک میلیون نتیجه گوگل را نشان می‌دهد!

عداد  دامین هایی که بک لینک داده اند

 

89.تعداد ای پی‌های کلاس سی که به شما بک لینک داده‌اند:

اگر فقط دامین‌های جداگانه را در نظر بگیریم ممکن است فردی از یک سرویس بلاگ دهی بک لینک زیادی بگیرد. برای جلوگیری از این مورد گوگل تعداد ایپی‌های کلاس سی را مد نظر دارد و برای رتبه بندی استفاده می‌کند.

اگر 8.8.4.2 یک ایپی کامل باشد بخش 8.8.4 کلاس سی است.

90. تعداد پیوندهای صفحات:

یک سایت به طور معمول صفحات بسیاری دارد. به طور کلی هرچه رنک این صفحات بالاتر باشد ارزش آنها  بالاتر خواهد بود و اگر دو سایت مشابه یکی با صفحات زیاد کم رنک و یکی با صفحات کم و رنک خیلی زیاد باشد, گزینه  دوم برای بک لینک بهتر است.

91. متن لنگر بک لینک :

منظور از متن لنگر بک لینک این است که به عنوان مثال” جعبه ابزار سئو ” در اینجا متن لنگر جعبه ابزار سئو بوده وممکن است در جایی با متن ابزار بررسی سئو سایت لینک شود و متن لنگر ابزار بررسی سئو سایت است. گوگل در توضیحات الگوریتم اصلیش می‌گوید که:

اولا, متن لنگر اغلب توصیف دقیق‌تری از صفحات وب را از صفحه خود ارائه می‌دهد.

“First, anchors often provide more accurate descriptions of web pages than the pages themselves.”

البته متن لنگر و به طور کلی بک لینک نسبت به قبل اهمیت کمتری دارد و اگر بیش از حد بهینه باشد می‌تواند به عنوان سیگنال اسپم حساب گردد! هنوز هم متن لنگر به عنوان یک سیگنال ربط قوی در اندازه کوچیک ارسال می‌کند.

92. Alt Tag (برای بک لینک های تصویری):

اگر در جایی تبلیغ می‌کنید حتما در عکس از تگ ALT استفاده کنید تا موتورهای جستجو بفهمند عکس درباره چه موضوعی است و از طرفی این ALT به عنوان متن لنگر برای تصاویر عمل کند.

 

93. بک لینک از دامنه های edu یا  gov:

مت کانز اعلام کرده که دامین‌های TLD اهمیت زیادی ندارند اما هنوز گوگل به دامین‌های gov و edu توجه خاصی دارد!

بیشتر بخوانید :  فصل سوم فیلم اموزش سئو - قسمت نهم

94. پیچ رنک صفحه بک لینک:

پیچ رنک صفحه بک لینک داده به ما از مهمترین عوامل رتبه بندی از ابتدای به وجود آومدن گوگل می‎باشد. البته این عامل چند سالی است که به خاطر موارد تقلبی توسط گوگل بروزرسانی نمی‌شود. جایگزین نزدیک به آن ماز moz رنک می‌باشد.

 

95.اتوریتی دامنه:

هر چه اتوریتی یک دامنه بیشتر باشد ارزش بیشتری دارد که از آن بک لینک بگیریم.

96. پیوندهایی از رقبا:

سخت‎ترین بخش همین موضوع است! هیچ رقیبی دوست ندارد به ما لینک بدهد! هرچند تاثیر مثبت دو طرفه است و هم به ما کمک می‎کند و به خودش. بک لینک از صفحاتی که رقبای ما به حساب می‎آیند در SERP تاثیر دارد.

 

97. پیوندها از سایت‌های “مورد انتظار”:

ممکن است صرفا این یک شایعه یا حدس باشد, برخی از سئوکاران بر این باورند که گوگل تا زمانی که مجموعه از سایت‌های در حوزه فعالیت شما به شما لینک نکنند به شما اعتماد نخواهد کرد.

98. لینک‌ها از محله‌های بد یا Bad Neighborhoods:

لینک‌های Bad Neighborhoods می‎توانند به شما صدمه بزنند.

 

99.پست‌های مهمان :

این روش در گذشته خیلی مرسوم بود اما اسپم شدن سایت و رو شدن این روش برای گوگل ارزش کمتری دارد. البته هنوز جاهایی هستند که می‌شود از آنها لینک گرفت و به شما در بهبود سئو کمک کنند.( به علاوه استفاده زیادی از این پست مهمان می‌تواند سایت شما را دچار مشکل کند)

100. لینک‌ها از تبلیغات:

گوگل, به لینک‌های تبلیغاتی توجه‌ای ندارد! اما با این حال احتمالا می‌تواند آنها را شناسایی و فیلتر کند.

101. اتوریتی صفحه اول:

لینک‌هایی که در صفحه اول هستند نسبت به بقیه جاها از اهمیت بیشتری برخودار می‎باشند.

102. لینک‎های نوفالو nofollow:

یکی از موضوعات بحث برانگیز در سئو همین لینک‎های نو فالو می‎باشند. گوگل گفته که به طور کلی ما آنها را دنبال نمی‌کنیم. اما اینکه با لینک‎ها  چه کار می‎کنند را نگفته. وجود درصدی از لینک‌های نو فالو می‌تواند حاکی از طبیعی بودن لینک سازی یا غیر طبیعی بودن آن باشد.

103. تنوع لینک‎ها:

یک لینک سازی طبیعی تنوع زیادی در نوع و سایت‌هایی که می‌گیرد دارد. درصد غیرطبیعی از یک منبع واحد می‌تواند نشان دهنده غیر طبیعی بودن بک لنیک‌ها باشد.

104. لینک‎های حمایتی یا اسپانسری توی متن لنگر:

وجود کلماتی شبیه اسپانسر یا حامیان مالی و لینک‎های حمایت شده ممکن است ارزش لینک ر کم کند.

106. لینک‎های درون متنی:

بهتر است که لینک‎ها درون متن و محتوا باشند تا در بلاکی شبیه بخش فوتر که محتوای خاصی ندارد. لینک‎های درون متنی شبیه ” ابزار بررسی سئو سایت ” خیلی قدرتمندتره است تا قرار گرفتن در یک بخش صرفا لینک سایت.

106. ریداریکتهای بیشتر از به صفحه:

یکی از مواردی که ممکن است پیش آید تغییر از http به https می‎‌باشد. اگر لینک‎های شما هنوز http باشند باید تغییر کنند وگرنه یک مشکل ریدارکت بیش از حد را به وجود خواهند آورد  و رنک کمتری به سایتی که ریدارکت دار تعلق می‌گیرد.

107. متن لنگر لینک داخلی:

متن لنگر لینکر داخلی یک سیگنال ربط دهنده خوب است. البته لینک درونی خیلی کم ارزش‌تر از لینک خارجی است. توصیه می‌شود که برای بهبود سئو حتما لینک سازی داخلی را انجام دهید. در همین متن ما بارها لینک کردیم به صفحه اول یا دیگرصفحات وبسایت.

108. عنوان لینک title link:

این مورد خیلی مرسوم نیست و کمتر استفاده می‌شودف اما با این حال وجود عنوان در لینک می‌تواند به عنوان یک سیگنال ربط ضعیف عمل کند.

109. بک لینک از دامین‎هایی که  دامنه کشوری دارند:

دریافت لینک از دامین‎های سطح بالایی مثل  .co.uk یا cn یا de ممکن است به شما در رتبه بندی در آن کشور خاص کمک شایانی کند.

110. محل لینک در محتوا:

لینک‎هایی که در ابتدای محتوا میان ممکنه ارزش بیشتری داشته باشند نسبت به لینک‎هایی که در انتها آورده می‌شوند.

تاثیر محل لینک بر روی ارزش بک لینک

111. محل قرارگیری لینک در صفحه:

لینک‎هایی که در یک صفحه قرار دارند و در محتوای صفحه هستند نسبت به آنهایی که در فوتر یا ساید بار هستند ارزش بیشتری دارند.

112. مرتبط بودن لینک‌ها:

بک لینک از یک سایت مرتبط خیلی با ارزش‌تر از لینک از سایتی غیر مرتبط می‎باشد.

113. مرتبط بودن صفحات:

یک لینک از یک صفحه مرتبط مثلا رپورتاژ آگهی ارزشمندتر از لینک در صفحه‌ای غیرمرتبط است.

114. وجود کلیدواژه در title یا عنوان لینک:

گوگل علاقه زیادی به لینک‌ از صفحاتی دارد که حاوی کلمات کلیدی در عنوان هستند.

115. سرعت افزایش تعداد بک لینک‌ها:

سایت معمولی با افزایش سرعت دریافت بک لینک‌ها معمولا SERP رو افزایش میده چون نشان می‎دهد سایت شما در حال بزرگ شدن می‎باشد.

تاثیر افزایش تعداد بک لینک روی SERP

116. سرعت افزایش لینک‎های منفی:

در سمت دیگر افزایش قابل توجه لینک‎های منفی و اسپم می‎تواند نشان دهنده عامل کاهش محبوبیت سایت بوده و باعث کاهش رتبه گردد.

117. پیوند از صفحات هاب:

الگوریتم HILLTOP نشان می‎دهد  گرفتن از صفحاتی منابع بالا (شبیه هاب) روی موضوع خاص باعث افزایش رتبه خواهد شد.

118. لینک از سایت‎های معروف و تایید شده:

گرفتن لینک از سایت‎های معروف و تایید شده که اتوریتی زیادی دارند ارزش بیشتری نسبت به سایت‎های کوچک و ناشناخته دارد.

119. به عنوان منابع ویکی پدیا لینک شدن:

با اینکه این لینک‌ها تاثیری ندارند با این حال یک سری از افراد تصور می‌کنند که گرفتن لینک از ویکی پدیا می‌تواند کمی اعتمادسازی کند و رتبه شما در گوگل بهبود ببخشد.

120. لینک‎های مشابه:

کلماتی که معمولا در لینک ظاهر می‎شوند به گوگل در فرایند فهمیدن این موضوع که صفحه در چه موردی است کمک می‎کنند.

121. سن بک لینک:

بر اساس یک گواهی ثبت اختراع گوگل, لینک‌های قدیمی‎تر نسبت به لینک‎های جدید قوی‎تر هستند.

122. لینک از سایت‎های واقعی در مقابل سایت‎های بی ارزش:

با توجه به افزایش حجم سایت‎ها و بلاگ‎ها، گوگل به لینک‎ها از سایت‎های واقعی نسبت به وبلاگ های جعلی بیشتر اهمیت می‌دهد. احتمالا گوگل از علائم تجاری و تعامل کاربر تشخیص می‎دهد که سایت واقعی‎ست یا نه.

123. لینک سازی طبیعی:

سایتی با پروفایل لینک سازی طبیعی می‎تواند به رتبه خوبی برسد و با دوام‎تر از سایت‎هایی که با استراتژی کلاه سیاه برای سایت بک لینک استفاده می‎کنند.

124. بک لینک متقابل:

اگر در حال تبادل لینک هستید سعی کنید تا حد کمی این کار را انجام دهید، زیرا هر چه بیشتر باشد باعث غیر طبیعی نشان دادن سایت شده و ممکن است در ادامه جریمه شوید.

125. لینک در متحوایی که توسط کاربر تولید شده:

گوگل می‎تواند محتوای تولید شده توسط کاربر را نسبت به محتوایی که توسط مالک واقعی سایت تولید شده تشخیص بده. به عنوان مثال قادر است تشخیص دهد  یک لینک از wordperss.com نسبت به یک لینک از seo.wordperss.com  کدام برای مالک اصلی و کدام توسط کاربر تولید شده.

126. لینک‌هایی از ریدارکت 301:

پیوندهایی که از ریدارکت 301 هستند نسبت به لینک‌های مستقیم دارای ارزش کمتری هستند. با این حال مت کانز از گوگل می‌گوید: لینک‎های مستقیم مشابه لینک‎های 301 می‎باشد.

301s are similar to direct links

127. استفاده از schema.org :

صفحاتی که از میکرو فرمت استفاده می‌کنند ممکن است در رتبه بهتری قرار گیرند. البته از این طریق که با استفاده از میکروفرمت، نتایج در گوگل متفاوت نشان داده می‌شود و همین باعث افزایش کلیک روی لینک و افزایش رتبه می‌گردد.

تاثیر schema روی سئو

128. قابل اعتماد بودن سایت لینک دهنده:

منظور از قابل اعتماد بودن تراست رنک یا TrustRank می‎باشد. هرچقدر TrustRank بالاتر باشد باعث می‌شود که رتبه شما بیشتر افزایش یابد و TrustRank صفحه شما هم بیشتر شود.

129. تعداد لینک‎های خروجی در یک صفحه:

هر چه لینک‌های خروجی یک صفحه کمتر باشد کیفیت لینک‌های آن صفحه بیشتر می‌شود. برای گرفتن بک لینک توصیه می‎کنیم که از سایت‎هایی با لینک‎های خروجی کمتر و لینکی که در بالای بقیه قرار دارد کمک بگیرید.

130. لینک از انجمن‎ها:

به علت اسپم بودن زیاد و کیفیت کم این صفحات، گوگل به طور قابل توجه‌ای از ارزش لینک‌هایی که از سمت انجمن‌ها و فروم‌ها داده می‎شوند را کم کرده است.

131. تعداد کلمات محتوای بک لینک:

هر چه صفحه بلندتر باشد باعث ایجاد ارزش بیشتری می‌گردد. به عنوان مثال این پست بیش از 6 هزار کلمه دارد و یک لینک در این مطلب باعث ارزش بیشتری نسبت به یک لینک از صفحه 25 کلمه‌ای می‌شود.

132. کیفیت محتوای بک لینک:

بسیار مهم است که محتوایی که بک لینک را از آن می‌گیریم قوی باشد. هر چقدر محتوای سایتی که به ما بک لینک می‌دهد کم باشد ارزش کمتری داشته و حتی ممکن است به صورت منفی هم عمل نماید.

133. بک لینک از کل سایت:

گرفتن از کل سایت به طوری که لینک شما در فوتر قرار گیرد. مت کاتز تایید کرده که پیوندهایی که سایت به طور واحد حساب می‌شود.

 

فاکتورهای مربوط به تعامل کاربر User Interaction  در سئو و رتبه بندی موتورهای جستجو

فاکتور های مربوط به تعامل کاربر User Interaction  در سئو و رتبه بندی موتور های جستجو

 

134. الگوریتم رنک برین یا RankBrain:

یکی از جدیدترین و عجیب‌ترین الگوریتم‌های گوگل همین رنک برین است. خیلی بر این باورند هدف اصلی گوگل برین رنک این است که کابران چگونه با نتایج جستجو رابطه برقرار می‌کنند.

اطلاعات بیشتر: همه چیز درباره الگوریتم گوگل رنک برین

135. ارزیابی نرخ کلیک برای یک کلمه کلیدی:

به گفته گوگل هر چقدر صفحات نرخ کلیک بالاتری داشته باشند برای کلمه کلیدی خاص SERP افزایش به همراه است.

136. نرخ کلیک طبیعی روی همه کلمات کلیدی:

نرخ کلیک کلی متوسط برای همه کلمات کلیدی ممکن است به عنوان تعامل کاربر مبتنی باشد و به عنوان یک سیگنال کیفیت عمل کند.

تاثیر نرخ کلیک در موتور های جستجو روی سئو

137. نرخ بازگشت:

این فاکتور جزء موضوعاتی است که باید جدی گرفته شود! اگر یک استارت اپ هستید و هنوز محصول شما کامل نشده و یا سایتی هستید که هنوز فرایند خود را تکمیل نکردید نباید خود را به گوگل معرفی کنید. اگر رتبه خوبی بگیرید وقتی کاربر وارد سایت شده و سپس از آن خارج می‌شود، این موضوع سبب می‌گردد نرخ بازگشت سایت بالا رود و این مسئله تاثیر منفی روی سئو دارد. در یک مطالعه که توسط SEMRush انجام شده رابطه بین بازدید مستقیم و رتبه گوگل گفته شده است:

نرخ بازگشت و رابطه اون با سئو و رتبه بندی در گوگل

138. ترافیک مستقیم:

این موضوع تایید شده که گوگل از داده‌های گوگل کروم برای تعیین تعداد بازدیدکنندگان سایت و تعداد مراجعان استفاده می‌کند. سایت‌هایی با ترافیک مستقیم بالاتر احتمالا سایت‌هایی با کیفیت بالاتر نسبت به سایت‌هایی هستند که ترافیک مستقیم کمتری دارند. در واقع تحقیقات SEMRush  رابطه‌ای بین ترافیک مستقیم و رتبه بندی ر نشان می‌دهد.

139. بازدید مجدد:

ممکن است یک کاربر چندین بار به سایت شما مراجعه کند که به آن بازدید مجدد گفته می‎شود. هرچقدر این بازدید مجدد بیشتر باشه احتمالا رتبه سایت هم بالاتر می‌رود چون نرخ بازگشت کمتر شده و زمان ماندن کاربر روندی رو به افزایش پیدا می‎کند.

 

140.دنبال جواب بودن Pogosticking:

شاید نزدیک‌ترین مفهوم به Pogosticking، دنبال جواب بودن باشد. وقتی کاربر به دنبال یک جواب است و جستجو می‌کند از نتیجه اول به دوم  می‌رود و همینطور تا به آخر تا به جواب برسد.

به دنبال جواب بودن در سئو

هر کدام از لینک‎ها که به جستجوکننده کمک کندبرای رسیدن به جواب کمک کند قطعا رتبه اون رو گوگل بهتر می‌کند. در واقع کار گوگل هم همین است که بهترین نتایج و نزدیک‎ترین چیز به کلیدواژه جستجو شده را نشان دهد که به کاربر کمک کند.

141. سایت‎های مسدود شده:

گوگل این قابلیت رو در گوگل کروم مسدود کرده ولی به هر حال الگوریتم پاندا هنوز از آن به عنوان یک عامل کیفیت استفاده می‌کند. پس گوگل ممکن است هنوز به عنوان یک متغییر از آن استفاده کند.

143. تعداد نظرات:

صفحاتی با تعداد نظرات زیاد ممکن است نشان دهنده تعامل سایت با کاربر و کیفیت سایت باشند. در واقع یکی از گوگلرها می‎گه نظرات زیاد می‌تواند به رتبه بندی کمک کند.

تعداد نظرات یک صفحه

144. Dwell Time یا زمان ماندگاری در سایت:

گوگل توجه زیادی به Dwell Time دارد. زمانی که مردم از طریق جستجو در گوگل به صفحات شما می‎آیند اینکه تا چه زمان روی صفحه شما بمانند مهم است وبه طور ساده گوگل زمان ماندن در صفحه را اندازه گیری می‌کند که هرچه بیشتر باشد بهتر است.

الگوریتم‌های گوگل

الگوریتم های گوگل

145. جدید بودن نتایج و نتایج جدید:

گوگل صفحات جدید را به طور خاصی برای مدت کوتاهی رتبشون رو بالا میبره برای تست اینکه آیا مفید هستند یا نه.

146. تنوع کئوری های جستجو:

گوگل ممکن است برای تنوع به یک SEPR برای کلمات کلیدی مبهم اضافه کند مثل ted یا WWF یا ruby.

147. وب سایت‌هایی که کاربر جستجو می‌بیند:

ممکن است متوجه شده باشید که هر چه بیشتر وارد سایتی خاص شوید احتمالا آن سایت در رتبه بالاتری برای شما نمایش داده می‌شود. افزایش بازدید از سایت باعث افزایش SEPR می‎گردد.

148. تاریخچه جستجو کاربر:

تاریخچه جستجو کاربر یکی از موارد مهمی برای گوگل است که با استفاده از آن نتایج را بهبود دهد. مثلا اگر شما در صنعت خودرو فعالیت می‌کنید احتمالا وقتی هیدرولیک فرمان را جستجو می‎کنید نتایج مربوط به خودرو نشون داده می‌شود تا کامیون‌های سنگین. گوگل با استفاده از تاریخچه کاربر احتمالا به سایت‌هایی که قبلن جستجو شده SERP بالاتری در رتبه بندی می‎دهد.

149. تاثیر برجسته سازی بخش‎ها Snippets:

بر اساس یک مطالعه SEMRush محتویات بخش‎های ویژه بر اساس ترکیبی از طول محتوا، قالب بندی، اتوریتی و مقدار استفاده از http می‌باشد.

150. هدف محلی و جغرافیایی:

گوگل اولیت اول را به جستجوی محلی می‎دهد, ای‎پی محلی و دامنه محلی می‎تواند به شما کمک کند تا در یک منطقه خاص رتبه بهتری بگیرید.

151. جستجوی ایمن:

در صورتی که کاربر قابلیت جستجوی ایمن را فعال کند اگر در صفحه محتویاتی برای افراد نابالغ و نامناسب برای سنین زیر 18 سال باشد، چنین محتوایی نمایش داده نخواهد شد.

152. حلقه‎‌های گوگل پلاس:

امروزه میزان استفاده از گوگل پلاس بسیار کم شده است. اما هنوز گوگل نتایج بیشتری را از نویسندگان و سایت‎هایی که به حلقه گوگل خود اضافه کردیم را نمایش می‌دهد.( در اینجا شما را کاربر در نظر گرفته‌ایم)

153. کلیدواژه‌هایی با عنوان “پول شما یا زندگی شما”:

گوگل استاندارد کیفیت بالاتری برای کلیدواژه‌های پول شما یا زندگی شما دارد.

154. شکایت از DMCA از شما:

شکایت DMCA از شما باعث کاهش رتبه شما خواهد شد. DMCA یا Digital Millennium Copyright Act قانون احترام به محتوا می‎باشد. در واقع قانون کپی رایت که شما می‌توانید به گوگل شکایت کنید اگر جایی از محتوای شما دزدیده شده باشد، گوگل رنک سایت مورد نظر را کم و حتی ممکن است آن را جریمه کند.

بیشتر بخوانید :  فصل دوم فیلم اموزش سئو - قسمت دهم

155. تنوع دامنه:

آپدیت بزرگ! یا بزوررسانی بزرگ گوگل به ظاهر دامنه‎های بیشتری را برای هر صفحه نتایج جستجو اضافه می‎کند، یا به زبان ساده همه نتایج را از یک دامنه نشان نمی‎دهد.

156. جستجوی با محوریت خرید:

گاهی گوگل نتایج جستجو مربوط به خرید مثل خرید وسایل یا خرید بلیط هواپیما را به طور خاص نشون می‎دهد.

جستجوی های با محور خرید در گوگل

157. جستجوی محلی:

در جستجوی محلی، گوگل یک سری مکان را بالای نتایج دیگر به طور طبیعی در صفحه نتایج جستجو پیشنهاد می‎دهد. مثلا با جستجوی مرکزخرید تهران در بالای نتایج معمولی این جعبه را نشان می‎دهد که به کاربران محلی در پیدا کردن روی نقشه کمک می‎کند.

کسب و کار های محلی و سئوی محلی

158. جعبه داستان‎های برتر یا Top Stories box:

یک بخش جدید اضافه شده و شما می‎توانید برای چند کلیدواژه مهم داستان‎های برتر رh در ابتدای جستجو و در جعبه داستان‌های برتر ببینید.

داستان ها برتر در نتایج جستجو گوگل

159. تاثیر نام تجاری درنتایج:

اولیت اول با نامهای تجاری بزرگ است؛ بعد از اپدیت Vince , گوگل شروع به افزایش رتبه نتایج برندها در گوگل کرد. این موضو از طریق دیده شدن در سئو یا seo visibility ع قابل توضیح است.

160. نتایج برای خرید:

گاهی اوقات گوگل نتایجی در حوزه خرید ارائه می‌دهد مانند تصویر زیر؛ این تصاویر به کاربر کمک می‎کنند که یک سری اطلاعات درباره یک محصول خاص را به سرعت به دست آورند. مثل ارسال رایگان, قیمت محصول, رتبه بندی و… .

shopping results

البته جدیدا در تب خرید کردن به طور کامل این مورد پوشش داده شده و صرفا برای باکس  صفحه اول نیست.

161. بخش نتایج عکس یا Image Result:

برای برخی کلیدواژه‎ها ممکن است که بخش عکس‌ها بالاتر از نتایج معمولی نشان داده شوند. مخصوصا زمانی که کاربر  به صورت ” عکس+ کلیدواژه” را جستجو می‌کند. برای مثال ما جستجو کردیم عکس خورشید و نتایج زیر رو در ابتدای کار به ما نشان داده داد:

 Image Result In Google

162. نتایج خاص :

گاهی با جستجوی موراد خاص مثل Atari Breakout یک بازی به شما نمایش داده می‎شود، یا فرمول‎های ریاضی مثلا  به جستجوی ” 2+2″ گوگل نتیجه یعنی 4 رو به شما نمایش می‎دهد.

Atari Breakout in google search

Atari Breakout in google search

163. نمایش یک سایت تنها برای برندها:

کلماتی کلیدی مربوط به برند و دامنه باعث می‎شود تمام نتایج جستجوی اسم برند یا دامنه مربوط به یک دامنه یا برند باشد.

164. بروز رسانی متدام:

این یک الگوریتم ویژه برای تشخیص سایت های بسیار اسپم می‎باشد.

 

سیگنال‎های مربوط به برند

 

سیگنال های مربوط به برند و تاثیر برند در سئو

165. وجود اسم برند در متن لنگر:

وجود اسم برند در متن لنگر یک عامل ساده اما قوی برای برندهاست.

166. جستجوی اسم برند:

هنگامی که افراد نام سایت یا برند شما را در گوگل جستجو می‎کنند، گوگل از این طریق متوجه می‌شود که سایت شما یک برند واقعی است.

167. جستجوی اسم برند همراه با کلیدواژه:

وقتی افراد برای جستجو یک کلمه کلیدی خاص همراه با اسم برند شما را جستجو می‌کنند باعث میشود که برند شما در آن کلمه کلیدی خاص پیشرفت نماید:

به طور ساده یعنی ” کلیدواژه + اسم سایت” مثلا ممکن است پیش آمده باشد موقع جستجو برای خرید به این شکل جستجو کنیم ”خرید هدفون دیجی کالا ” در اینجا کلیدواژه اصلی خرید هدفون و دیجی کالا اسم سایت می‎باشد. این کار باعث افزایش رتبه دیجی کالا در جستجوهایی که از کلیدواژه ” خرید هدفون ” استفاده می‌کنند می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به : SEO Visibility چیست؟

168. داشتن صفحه فیس بوک و تعداد لایک‌ها:

برندهای بزرگ معمولا صفحه فیس بوک دارند. گوگل با استفاده از اطلاعات صفحه فیس بوک مانند تعداد لایک و فعالیت صفحات متوجه بزرگ بودن برندها می‌شود.

نکته: فیس بوک در ایران مدت زیادی است که فیلتر می‎باشد و افراد کمی در آن حضور دارند. این موضوع سبب می‌شود پیشرفت در فیس بوک سخت و حتی غیر ممکن گردد. اما توصیه می‌کنم بعد از راه اندازی سایت در طول یک سال اول حداکثر صفحه فیس بوک ایجاد شود.

169. اکانت توییتر:

توییتر بر خلاف فیس بوک حتی با وجود فیلترینگ یک شبکه اجتماعی پ طرفدار در بین ایرانیان می‎باشد. هرچه صفحه توییتر دنبال کننده بیشتری داشته باشد نشان  از محبوبیت آن برند دارد.

170. صفحه رسمی در لیندکین:

لیندکدین یک شبکه بزرگ برای ارتباط افراد در زمینه‎های شغلی مختلف است. شبکه‌ای که هر عضو آن احتمالا یک شغل دارد یا به دنبال شغل است. وجود فعال در لیندکین و ارتباط‌های بیشتر نشون می‌دهد که یک برند چه میزان محبوبیت دارد.

171. معروف و شناخته بودن Known Authorship:

در فوریه سال 2013 اریک اسمیت مدیرعامل مشهور گوگل ادعا کرد که:

در نتایج جستجو اطلاعات مرتبط با پروفایل‎های انلاین تایید شده بالاتر از محتوای عادی قرار می‎گیرد و کاربران بر روی محتوای تایید شده بیشتر کلیک می‎کنند.

172. حساب‎های رسانه‎ای تعاملی:

یک حساب در شبکه‎های اجتماعی با 10 هزار فالور و 2 پست احتمالا تفاسیر متفاوتی را نسبت به یک حساب با 10 هزار دنبال کننده و پست‌های بیشتر ایجاد می‎کند. گوگل اختراعی رو داره که جعلی بودن یا واقعی بودن حساب‎های شبکه اجتماعی را تشخیص دهد.

173. وجود برندها در داستان‎های برتر گوگل Top Stories:

برندهای بزرگ همیشه خبرسازند و در بخش Top Stories گوگل قرار می‎گیرند. مثلا هر ساله موقع معرفی ایفون جدید یا سیستم عامل جدید اپل همیشه در بخش Top Stories نام اپل بالای همه قرار دارد.

وجود برند ها در داستان های برتر گوگل Top Stories

174.برندهای بدون لینک شدن:

برندها می‎توانند بدون لینک مورد توجه قرار بگیرند، چون صرفا نام آنها جستجو می‌شود, گوگل به احتمال زیاد از توجهات بدون لینک به برندها به عنوان سیگنال برند استفاده می‌کند.

 

175. مکان واقعی برند:

کسب و کارهای واقعی دفاتر واقعی و آدرس‌های واقعی دارند. گوگل با استفاده از داده‌ها و آدرس‎ها می‎تواند بزرگی یا کوچکی برند یک سایت را تعیین کند.

فاکتورهای اسپم بودن در صفحه

فاکتور های اسپم بودن در صفحه

176. پنالتی گوگل:

بدترین اتفاق یک سایت پنالتی شدن است! گوگل در ابتدا سایت‎هایی با محتوای کیفیت پایین را کاهش رتبه می‎دهد و اگر بهبود پیدا نکنند الگوریتم پاندا اونها رو مجازات میکنه!

177. لینک به سایت‎های کلاه برداری و اسپم:

با لینک دادن به سایت‎های اسپم چیزی ثابت نمی‎شود جز اینکه معلوم می‌کنید خود شما هم اسپم هستید! پس لینک دادن به سایت‎های بد را متوقف کنید وگرنه گوگل ورودی‎ها خود را به سایت شما متوقف می‌کند.

178. ریدارکت‌ها:

ریدارکت‌های کم مشکل ساز نیستند. زمانی مشکل به وجود می‌آید که تعداد آنها خیلی خیلی بالا رود! اگر دچار تغییر مسیر زیادی شده‌اید پس منتظر کمی کم شدن رتبه باشید.

179. تبلیغات مزاحم یا پاپ‌ها بزرگ:

به خاطر مسائل تجربه کاربری، گوگل سایت‌هایی که تبلیغات مزاحم و پاپ‌های زیاد را نشان می‌دهند از دسترسی پذیری پایین سایت و در نهایت کیفیت کم سایت بر می‌شمارد.

180. پاپ‌های تمام صفحه:

بزرگترین دشمن موبایل همین پاپ‎های تمام صفحه هستند که دسترسی پذیری را کمتر می‎کنند و گوگل هم آنها را جریمه می‎نماید.

181. سایت‌های بیش از حد بهینه شده:

ممکن است کمی عجیب باشد! گوگل سایت‎هایی که  بیش از حد بهینه شده باشند را جریمه میکنه , این مورد شامل تراکم کلمات کلیدی و تگ‌های هدر نیز می‌باشد.

182. محتوای نامفهوم:

یکی از گواهی های ثبت گوگل نشان می‌دهد که گوگل می‌تواند محتوای Gibberish یا نامفهوم  را تشخیص دهد, که برای فیلتر کردن محتوای خودکار تولید شده از ایندکس گوگل استفاده می‌کند.

183.  doorway یا صفحات درواز:

در گذشته افراد برای سئوی بیشتراز ترفندی استفاده می‎کردند و آن هم این بود که سایتی که به گوگل نشان می‎دادند و کاربر نهایی متفاوت بود. حتی برندها هم از این روش بهره می‌بردند و گوگل این سایت ها رو دوست نداره.

184. اگهی‎ها در بالای صفحه:

الگوریتم طرح بندی صفحه می‌گوید: سایت‌هایی که تعداد زیادی آگهی و محتوای زیادی در ابتدای صفحه قرار دادند را جریمه می‌‎کند.

185. لینک‌های بازاریابی مخفی:

گوگل سایت‌هایی که با استفاده از روش‌های مختلف مثل کوتاه کردن لینک، لینک‌های بازاریابی خود را مخفی می‌کنند دوست ندارد و آنها را مجازات می‎‌کند.

186. بروز رسانی گوگل با اسم فرد Fred :

اسم مستعار یک سری از بروز رسانی های گوگل هست که از سال 207 شروع شده است. فرد سایت‌هایی را مد نظر دارد که کاربر را فدای درآمد می‌کنند و الویت اولشان کسب درآمد است. این بروزرسانی کاربر و سایت‎ها را جریمه می‌کند.

187. سایت‌های بازاریابی:

گوگل اصلا طرفدار سایت‌های بازاریابی نیست! سایت‌هایی که فقط برای معرفی و بازاریابی ساخته شده‌اند. گوگل این سایت‌ها را که از طریق برنامه بازاریابی کسب درآمد می‌کنند تحت نظر دارد.

188. محتوای ساخته شده به صورت اتوماتیک:

گوگل به صورت کامل با این سایت‌ها مخالف هستش .اگر گوگل متوجه شود سایت شما از طریق محتوایی که به صورت خودکار تولید شده استفاده می‌کند ممکن است شما را جریمه و حتی پنالتی کند!

189. لینک زیادی داشتن و بدون لینک خروجی:

اگر سایتی را دارید که رنک زیاد بدون خروجی دارد و یا حتی به صورت نو فالو باشد ممکن است گوگل فکر کند او را به بازی گرفتید.

190. اسپم شدن ای پی سرور:

یکی از مشکلاتی که دست ما نیست اسپم شدن ای پی سرور می‎باشد. ممکن است با اسپم شدن ای پی سرور ما هم تحت تاثیر آن قرار بگیریم و رتبه ما نیز کم شود.

191. متا تگ‌های اسپم

اگر بیش از حد به توضیحات متا یا عنوان‌های بخش متا کلمه کلیدی اضافه کنید گوگل تصور می‎کند قصد بازی برای گرفتن رتبه بهتر دارید و ممکن است شما را جریمه و حتی پنالتی کند. توصیه می‌کنیم یک الگوی سایت برای بخش متای خود داشته باشید.

فاکتورهای اسپم بودن در خارج صفحه off page

فاکتور های اسپم بودن در خارج صفحه off page

192. افزایش غیر طبیعی بک لینک‌ها:

افزایش ناگهانی و غیرطبیعی بک لینک نشان از بک لینک‌های جعلی یا خرید بک لینک می‌دهد.

193. تحت نظر پنگوئن:

سایت‎هایی که توسط الگوریتم گوگل پنگوئن آسیب دیدند در جستجو بسیار کمتر دیده می‌شوند. همچنین ظاهرا پنگوئن الان بیشتر روی فیلتر کردن لینک های بد هستش تا مجازات کل وبسایت.

194. تعداد زیادی لینک از سایت‌های کم کیفیت:

معمولا سئوکاران کلاس سیاه از تکنیک کامنت گذاری در نظرات بلاگ‌ها یا پروفایل انجمن‌ها استفاده می‌کنند که این خود باعث تولید تعداد زیادی لینک با کیفیت خیلی کم می‎شود که خود نشان دهنده بازی کردن سایت با گوگل می‎باشد.

195. بک لینک‌ها از سایت‌های غیر مرتبط:

هر چه تعداد لینک‌ها از سایت‌های غیرمرتبط بیشتر باشد گوگل حساسیت بیشتری نسبت به شما دارد و مخصوصا الگوریتم گوگل.

بک لینک های مرتبط

196. هشدارهای بک لینک‌های غیر طبیعی:

گوگل هزاران از طریق گوگل کنسول یا گوگل وبمستر به مدیران سایت که لینک‌های غیرطبیعی دارن. به طور معمول زمانی که درصدی از رتبه کم به ارسال میشه این پیام البته همیشه اینطور نیست.

197. بک لینک‎ها ازدایرکتوری‎های کم کیفیت:

به گفته گوگل گرفتن بک لینک از دایرکتوری‎های کم کیفیت می‎تواند منجر به مجازات سایت شود.

198. ویجت لینک‎ها:

گوگل لینک‎هایی که به طور خودکار تولید و توسط کاربر سایت جاسازی می‌شوند را خنثی میکنه.

199. پیوند از یک IP کلاس سی:

در بخش 89  درباره ای پی کلاس سی گفتیم. اگر شما همه بک لینک‌ها رو از سری ایپی که در یک کلاس سی هستند بگیرید ممکن است گوگل تصورکند از یک بلاگ لینک گرفته‌اید.

200. متن لنگر سمی:

متن‌های لنگر سمی به ویژه کلمه کلیدی داروخانه اگر به سایت شما اشاره کند ممکن است نشان از هرزنامه بودن  یا هک شدن سایت شما داشته باشد و به سایت شما آسیب برساند.

201: جاسوسی لینک‌های غیرطبیعی:

یکی از اختراعات گوگل در سال 2013 نشان می‌دهد که چطور گوگل می‌تواند بفهمد آیا لینک‌های این صفحه درست و طبیعی یا غیرطبیعی هستند؟ لینک‎های غیرطبیعی ممکن است بی ارزش شوند.

202. لینک از مقالات و سایت‌های خبری:

دایرکتوری‌ها و سایت‌های خبری ممکن است گاهی مورد سو استفاده قرار گیرند و به این ترتیب گوگل ساخت لینک را در بسیاری از موارد به عنوان طرح پیوند در نظر می‌گیرد.

203. Manual Actions در گوگل وبمستر:

در بخش Manual Actions  گوگل وبمستر انواع مختلفی وجود دارد و بخشی از آن برای هک شدن سایت می‎باشد.

204. خرید و فروش بک لینک:

خرید و فروش بک لینک ممنوع است! اگر در سایت خود خرید و فروش بک لینک دارید و جایی این موضوع را قید نکرید توسط گوگل مجازات خواهید شد.

205: جعبه شنی گوگل:

جعبه شنی گوگل یا Google Sandbox. گوگل سایت‌های جدیدی را که ناگهانی تعداد زیادی لینک دریافت می‌کنند در این جعبه قرار می‎دهد.

206. گوگل لرزه:

گاهی گوگل رتبه را به صورت موقت مخصوصا برای سایت‌های جدید، کم و زیاد می‎کند تا تست کند که آیا سایت مفید است یا نه. یکی از اختراعات گوگل راهی برای تعیین این است که سایت با گوگل بازی می‎کند یا نه.

207. حذف بک لینک‎ها توسط Disavow Tool:

با استفاده از ابزار Disavow Tool می‎توانید بک لینک‎های بد و کم کیفیت را حذف کنید تا از الگوریتم‌های گوگل یا مجازات دستی در امان باشید و البته ممکنه کسی سئو منفی را روی سایت شما انجام دهد و نیاز است که بعضی از لینک‌ها را حذف کنید تا اسپم نشدید.

208. رتبه بندی مجدد

درخواست رتبه بندی مجدد توسط گوگل

ممکن است شما به اشتباه یا توسط رقبا اسپم شوید، در این صورت چه؟ می‎توانید درخواست رتبه بندی مجدد دهید یا Reconsideration Request که از طریق کنسول جستجوی گوگل امکان پذیر می‎باشد.

209. حذف موقت لینک:

گوگل برای افرادی که به تعداد زیادی لینک اسپم گرفتار شده‌اند به عنوان یک طرح برای حذف یک لینک موقت استفاده کرد.

جمع بندی:

تقریبا می‎توان گفت این لیست که تا به اینجا 209 فاکتور را بررسی کرده یکی از کامل‌ترین لیست‎ها در این زمینه است. تقریبا هر فاکتور به یک منبع معرفی شده که در صورت تمایل می‎توانید از خود منبع هم استفاده کنید

خلاصه مهمترین فاکتورهای گوگل در سال 2018:

  • بک لینک
  • مقدار کلیک روی لینک
  • اتوریتی دامنه
  • قابلیت استفاده در موبایل
  • Dwell Time یا زمان ماندگاری در سایت
  • تعداد بک لینک ها
  • کیفیت محتوا

منبع اصلی ما این نوشته از backlinko اما سعی کردیم تجربیات خود ر در آن بگنجانیم و موارد را به صورت محلی ارائه کنیم اگر اشکالی در مقالات دید با ما در ارتباط باشید.

به نظر شما چه فاکتورهای دیگه‌ای لازم هست؟ کدام مورد را تا الان می‌دنستید؟

در نهایت یک پیشنهاد دارم اگر دوست دارید سئو سایت خود را چک کنید و یک ماه رایگان از ابزار ما استفاده کنید کافی‌ست آدرس سایت خود را در زیر وارد و ثبت رو کامل کنید:


اگر هم دوست دارید نگاهی به این مقالات کنید